محل لوگو

ازدواج و عقد


این متن شامل 41 صفحه می باشد 

 

به طور يقين شيرين ترين حادثه اي كه در زندگي همه اتفاق مي افتد ازدواج است و براي دختر و پسري كه با هم ازدواج مي كنند پرداختن به وظايف همسري و جلب رضايت همسر از مهمترين مسائل است . ما در مجموعه حاضر سعي داريم به صورت ساده و مختنصر به موضوعاتي نظير انتخاب همسر مناسب , گذر از دوران نامزدي و عقد و همچنين تداوم زندگي زناشوئي با موفقيت و كاميابي اشاره نمائيم . اكثر افراد جامعه در طول زندگي به خصوص اوايل زندگي با مشكلات زيادي روبرو مي شوند به خصوص مشكلات اقتصادي مثل نداشتن مسكن , مخارج زندگي , نداشتن شغل دائم و ... . اما با اين وجود بسياري از اختلافات زوج ها و حتي بسياري از طلاق ها به خاطر مسائل اقصادي نبوده است بلكه ندانستن راه و رسم زندگي و نشناختن همديگر باعث اين جداييها گرديده است .

هدف ما اين است كه شما با ملاك هاي انتخاب همسر مناسب , نحوه گذر از دوران عقد و اصول زندگي مشترك اشنا شويد و فضاي زندگي را براي همديگر ارام بخش كنيد . با خواندن و بكار بردن اين اصول و كمك گرفتن از مشاوران مسائل خانوادگي مطمئن هستيم به موفقيت هايي در زندگي خواهيد رسيد و احساس خوبي از انتخاب همسر خود و از كنار هم بودن خواهيد داشت .

ضمن اينكه به شما مي گوييم : مطالب اين جزوات با يك بار خواندن ممكن است فراموش شوند و يا مدت زيادي طول بكشد تا بتوانيد انها را بكار بگيريد پس اين مطالب را بارها بخوانيد تا فراموش نكنيد و همچنين صبور باشيد تا بتوانيد آنها را در زندگي بكار گيريد و اگر باز هم مشكل داشتيد با يك مشاوره يا روانشناس مسائل خود را در ميان بگذاريد .

اميدواريم با بكار بستن مواردي كه توصيه خواهد شد هميشه زندگي شما با سعادت و شادكامي همراه باشد .

راهكارهايي براي ايجاد روابط صميمانه تر شوهر با زن

1- به حرف هاي همسرتان گوش كنيد و سئولاتي از او بپرسيد .

2- بكوشيد بدون ارائه توصيه هاي نا خاسته , به مدت 20 دقيقه به حرف هاي او گوش كنيد .

3- سعي نكنيد در قبال مشكلات او راه حل ارائه دهيد , در عوض با او هم فكري و همدلي كنيد.

4- علاوه بر مناسبت هاي ويژه , در مواقع ديگر نيز براي تنوع به او شاخه گلي هديه كنيد .

5- از قيافه و ظاهرش تعريف و تمجيد كنيد .

6- وقتي ناراحت است به احساساتش احترام بگذاريد .

7- وقتي خسته است به او پيشنهاد كمك بدهيد .

8- وقتي مي خواهيد دير تر به منزل برويد , به او زنگ بزنيد و خبر دهيد .

9- از محل كار به او زنگ بزنيد و حالش را جويا شويد يا موضوع هيجان انگيزي را براي او تعريف كنيد يا بگوئيد كه او را دوست داريد . كاري كنيد كه بداندوقتي ازاو دورمي شويد , دلتان برايش تنگ مي شود .

10-در حضور ديگران محبت خود را بيشتر به او نشان دهيد .

11-براي او بيشتر از فرزندان اهميت قائل شويد و كاري كنيد كه بچه ها بدانند شما اول از همه به همسرتان توجه داريد .

12- با او به گونه اي رفتار كنيد كه در اوايل ازدواج رفتار مي كرديد .

13- به شيوه اي با گفت و گو كنيد كه نشان دهيد كه شما خواهان رسيدن به خواسته هاي او هستيد .

14- فرصت خاصي را فراهم كنيد كه با هم تنها باشيد .

15- وقتي آرايشگاه مي رود و مدل موهايش را تغيير مي دهد , از فرم جديد او تعريف كنيد.

16- وقتي به حرف هاي او گوش مي دهيد , تماس چشمي خود را با او حفظ كنيد .

17- اگر از شما در خواست كمك و حمايت كرد , بي آنكه در خواست او را نا بجا تلقي كنيد به او پاسخ مثبت دهيد .

18- وقتي همسرتان در دكراسيون منزل تغييراتي ايجاد كند از حسن سليقه او تعريف و تمجيد كنيد .

براي آزمودن افراد همنشيني كافي است

حضرت علي (ع)

چگونه همسر مناسب خود را انتخاب كنيم

دوران نوجواني و جواني مانند يك درياي طوفاني است . در اين دوره جسم و روان دچار التهاب و هيجان است . انديشيدن به اينده و طرح هايي براي زندگي , ابزار عقيده , دوست داشتن و دوست داشته شدن , همسر يابي و رسيدن به فرد ايد آل هم به جوان محبت مي دهد و هم احساس ارزشمند بودن , هم احساس بالغ شدن و هم رسيدن به آرزوهاي ديرينه . جواني كه در استانه ازدواج قرار مي گيرد به دليل موقعيت سني و عدم تجربه در اين زمينه با سوالاتي روبرو مي شوند كه دست يافتن به پاسخ سوالاتشان امنيت بيشتري در جهت معيارهاي زندگي مشترك به انها خواهد داد و اب اصول علمي و اخلاقي نسبت به زندگي نگاه خواهد كرد و پايه هاي زندگي آنها از استحكام بيشتري برخوردار خواهد بود . نكات مثبت گفته شده زماني صورت واقعيت به خود مي گيرد كه عشق و علاقه از روي شناخت و با درنظر گرفتن تمام جوانب امر و ملاكهاي لازم باشد . اما ديده مي شود كه اكثر جواناني كه پايه هاي ازدواج خود را با روابط عاشقانه اي كه در ابتدا شور و جوششي بي حد و حصر دارد و بر اساس احساسات زود گذر و بدون شناخت كافي اغاز مي شود بنا مي كنند غالباپس از مدتي روابطشانبه سردي مي گرايد . در اغاز اين روابط , احساسات مانع از در نظر گرفتن حقايق , واقيتها و ارزشهاي خانوادگي و اجتماعي مي شود , اما اندكي بعد از واقيتهاي ريز و درشت زندگي مانند عدم رضايت والدين , قدرت تصميم گيري والدين , نقش انان و سازگار نبودن ديدگاههاي عقيدتي , اخلاقي فرهنگي و واقعيت هاي ديگر زندگي بلعث مي شود اين عشق سطحي كاملا رنگ بازد و حتي گاهي جاي خود را به


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 817

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما