محل لوگو

ازدواج و موانع پيش رو


این متن شامل 41 صفحه می باشد 

 

ازدواج و تشكيل خانواده يكي از حساس ترين تصميمات دوران زندگي است كه اقدام آن نياز به بررسي و دقت , هوشياري و مشورت با افراد با تجربه دارد , چرا كه غفلت و اشتباه در اين زمينه يك عمر پشيماني را به دنبال خواهد داشت .

برخي از پشيماني ها زود گذر ند و پس از چندي به دست فراموشي سپرده مي شوند اما گاه اين پشيماني با رنج و درد همراه مي شوند كه تا پايان عمر ناچا ر به تحمل آن خواهيم بود .

اين را همه مي دانند و همه مي گويند كه ازدواج به اين معني است كه دختر و پسري كه پيوند زناشويي مي بندند مي بايد تا پايان عمر در كنار هم باشند , در غم و شادي يكديگر شريك گردند و از زندگي با يكديگر لذت ببرند تا بتوانند بهره لازم را از زندگي بر گيرند و فرزنداني شاد , سالم و مفيد براي خود و خانواده و جامعه تربيت كنند . متاسفانه دستيابي به اين اهداف چندان هم آسان نيست .و ازدواج و زندگي زنا شويي جزئيات بسياري را در بر دارد كه تعداد معدودي از پسران و دختران از آنها آگاهي دارند . در بيشتر موارد پسرها و دخترها از درخواست و هدف خود از ازدواج آگاهي لازم را ندارند و تنها بعد از ازدواج است كه به بسياري از جزئيات زندگي و اهميت آن پي مي برند و گرفتار مشكلاتي مي شوند كه حل آنها به سادگي امكان پذير نيست .

روابط بين زن و شوهر بسيار حساس و داراي جزئياتي است كه بسياري از معيار ها ناتوان از تشخيص مشكل و يا حل آن است و قانون نيز نمي تواند بدرستي در اين زمينه قضاوت كند , چون عمر و انرژي رواني از دست رفته بر گشت نا پذير است . ازدواج نا موفق و يا طلاق براي اكثر زن و شوهر ها شكستي غير قابل جبران محسوب مي شود .

ينا براين براي جلوگيري از هر شكستي بهتر است تا آگاهي افراد نسبت به اين امر مهم ( ازدواج ) افزايش پيدا كند . كتابهاي بسياري در اين زمينه نوشته شده است و نويسندگان بسياري تلاش كرده اند تا حاصل تحقيقات و تجربيات خود را در اختيار ما قرار دهند .زماني كه اطلاعات و سطح آگاهي افراد بالا رود مي توانند زندگي بهتر و با نشاطي را بوجود آورند .

اين تحقيق شامل سه بخش كلي است , بخش اول مربوط به تعدادي از كتابها و گزيده اي از داستانهايي كه در مجله بيان شده است . بخش دوم شامل مطالب سه جلد كتاب ‍“ آيا تو گمشده ام هستي “ است , در اين سه كتاب به مسائلي اشاره شده است كه تصميم گرفتم آنها را در بخش جداگانه اي بياورم . بخش سوم شامل پرسشنامه هايي است كه افراد مختلف آنها را پاسخ دادند .

در اينجا لازم است از همكاري كليه استادان گرامي و دوستان عزيزم كه تجربيات خود را در اختيار اينجانب قرار دادند تشكر كنم .

مطالب كلي اين تحقق شامل :

1) مشكلات دوران كودكي

2) مشكلات در انتخاب همسر ( قبل از ازدواج )

3) مشكلات بعد از ازدواج

در اين تحقيق سعي بر آن شده تا يك سلسله مباحث مهم و سرنوشت ساز رفتار و كردار روزهاي جوا ني را كه در روند زندگي سعادتمند در طول زندگي تاثير گذار بوده و عدم اطلاع آن قطعاُ در سير آنان به سوي كمال بازدارنده است به شما عزيزان يادآ ور شوم

مشكلات دوران كودكي

كودكي يكي از مهمترين دوران مراحل زندگي هر فردي است و مشكلات در آن دوران تاثير بسزايي در مراحل ديگر زندگي دارد. جالب است كه بدانيم كه اكثر مشكلات قبل و بعد از ازدواج ريشه در دوران كودكي هر شخص دارد . يعني مشكلات دوران كودكي مشكلات قبل از ازدواج مشكلات بعد از ازدواج

پس اگر خوب دقت كنيم متوجه مي شويم كه دوران كودكي هر شخص تا چه اندازه در مراحل ديگر زندگي اثر گذار است . بنا براين وظيفه هر پدر و مادري است كه با تربيت صحيح آينده فرزندان خود را تضمين كنند .

پدران و مادران عزيز هميشه تلاش مي كنند تا فرزندانشان در آسايش و آرامش زندگي كنند , اما متاسفانه به علت ا طلاعات كم والدين و كوتاهي در بعضي مسائل مشكلاتي براي فرزندانشان بوجود مي آيد كه در آينده آنها بسيار تاثير گذار است .

عامل اصلي مشكلات :

1) كمبود محبت

2) عدم امنيت

3) ترس

فكر انسان , عمل انسان اعم از نگاه , سخن گفتن , دست زدن , راه دفتن و ساير اعمالي كه ار اعضاء و جوارح انساني سر مي زند در يك مركز از بدن او به نام مغز ثبت و ضبط مي گردد.رفتار و كردار او در گذشته بدون اينكه از خاطر او رفته باشد او را در مسير زندگي اميد وار يا نا اميد قرار مي دهد و از آنجايي كه رفتار , به تناسب خوبي و زشتي , در اميد واري زياد و نااميدي زياد تاثير دارد ما ابتدا به بررسي روان شناسي رشد و سپس رشد از نظر اسلام مي پردازيم تا اول اينكه بدانيم بهترين دوران زندگي انسان چه موقعي است و دوم اينكه بعد از شناخت از موقعيت خود از فرصت هاي از دست نرفته براي خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت گام برداريم .

از آنجايي كه انسان موقعيت خود را نمي شناسد دست به كارهاي ناشايست مي زند . اگر انسان قدر و منزلت خود را از آفرينش بداند , همانگونه كه مولاي ما حضرت علي (ع) فرمودند : هركس خود را شناحت به تحقيق پروردگار خود را شناحته است . برا ي حفظ ارزشهاي نهفته و والاي خود تلاش مي كند .

تمام بدبختي هاي انسان از جهل او سرچشمه مي گيرد. در اين تحقيق تصميم داريم انشاء ا.. . ضمن بررسي مراحل رشد و نيز خود شناسي به مسائل مربوط به ازدواج هم بپردازيم .

نظريه لورنس كلبرگ در باره رشد :

لورنس كلبرگ روان شناس امريكايي با اينكه معتقد است هيجگونه پيشگويي در باره ارتباط بين سن و رشد اخلاقي صحيح نيست و نيز افراد وقتي به يك مرحله معين از رشد مي رسند به طور قابل قبولي ملاحظه اي با يكديگر متفاوت اند , ولي در حين حال در مطالعات او مي توان حد و سني را در طول مراحل رشد اخلاقي مشاهده كرد .

رفتار اخلاقي كودكان در بين سالهاي زير هفت سال دورويه تنبيه يا پاداش است . اما از سنين هفت تا دوازده سالگي يعني مرحله اخلاق « پسر خوب


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 368

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما