محل لوگو

مهاجران و عوامل گرايش آنان


این متن شامل 302 صفحه می باشد 

 

مهاجرت و تغييرات سکونتي بهمراه کاهش جمعيت در مبدأ و افزايش آن در مقصد است که همراه آن تعييرات اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي در ابعاد مختلف شکل مي گيرد.

اين تحقيق بر آن است تا بررسي نمايد مهاجران و عوامل گرايش آنان به نوعي از فعاليت و اعمالي که در اجتماع عرف نبوده و به طرقي ناهنجاري بوجود مي آورد ، عواملي که براثر تغييرات جغرافيايي محل زندگي تغييرات اجتماعي را در شهر تهران بوجود آورده اين جمعيت از گوشه و کنار کشور در شهر تهران متمرگز شده تنوع جمعيتي را بوجود مي آورند . جمعيتي که بنا به دلايلي خانه و کاشانه خود را در زادگاه بومي و کوچک خود رها کرده و با انگيزه و اهداف خاص و يا در اثر ناملايمات اقتصادي و اجتماعي با گرايش به انحرافات اجتماعي در کلان شهر تهران سکني گزيده اند.

چگونگي گسترش و تمايلات فردي و اجتماعي مهاجران در انتخاب جغرافياي سکونت و ارتباط اجتماعي و يا تصادفي آنان به انحرافات در محل سکونت و پراکندگي جرم هاي غالب در شهر تهران از عمده اهداف تحقيق بوده و سعي دارد تا بررسي کند چه درصدي از زندانيان در شهر تهران مهاجران روستايي هستند و مکان يابي آنان را با جرم و انواع آن بسنجد.

يکي از جنبه هاي مورد بررسي در خصوص مهاجرت ، بررسي چگونگي کشيده شدن مهاجرين به سوي نوعي از فعاليتها و اعمالي است که از نظر اجتماعي ، به دلايل مختلف و از نظر مقررات ، انحراف اجتماعي تلقي مي شود. يکي از حوزه هاي تحقيق در مورد انحرافات اجتماعي ، بررسي توزيع جغرافيايي انحرافات اجتماعي است ، در اين بررسي يکي از جنبه هاي مطالعه بررسي مبدأ مهاجرين و تمايل آنها به نوعي از انحرافات اجتماعي است که مي تواند ريشه در شرايط زيست محيطي ويژگيهاي اجتماعي اقتصادي داشته باشد.

اين بررسي جغرافياي انحرافات اجتماعي را نشان مي دهد به عبارت ديگر بررسي مي شود مهاجراني که از نقاط مختلف کشور به سمت تهران مي آيند آيا به سمت نوع خاصي از انحرافات کشيده مي شوند؟ يعني آيا جرم بهمراه مهاجر (روستايي) به تهران مي آيد. مي خواهيم بدانيم مهاجرين (روستايي) در بين منحرفين اجتماعي چه جايگاهي را به خود اختصاص مي دهند و نيز توزيع جغرافيايي انحرافات مختلف اجتماعي را در جامعه مهاجرين روستايي کلانشهر تهران بررسي نمائيم. در اين تحقيق مهاجريني مورد نظر قرار مي گيرند که به نوعي مرتکب جرم شده اند و در زمان بررسي در زندانهاي شهر تهران دوره محکوميت خود را مي گذرانند ، نهايتاً سعي بر آن است تا محل هاي جرم خيز در تهران مشخص شود و ارتباط آن با مهاجرين و زادگاه آنان تعيين گردد. طبقه بندي جرم بر اساس مبدأ مهاجرت صورت پذيرد و ارتباط نوع جرم و مبدأ مهاجرت بررسي شود تا پراکندگي جغرافيايي جرم بر اين اساس در شهر تهران ترسيم گردد.

1-1- اهميت موضوع تحقيق:

در کاهش ميزان جرائم و در تعديل انحرافات اجتماعي در سطح شهر به منظور کنترل اجتماعي و حفظ و حراست جوامع شهر ي در مقابل انواع مهاجرتهاي کنترل نشده و شناخت پراکندگي جرم با توجه ويژگيهاي اجتماعي و روش هاي سکونت گزيني و گسترش مجرمين و منحرفين اجتماعي در سطح شهر از جمله کمک هاي شايان در شناخت جغرافيايي شهر است که در آن ديدگاه هاي جرم خيز و جرم زا بودن منطقه مورد توجه قرار مي گيرد. –آگاهي از توزيع جغرافيايي جرم و شناخت ويژگيهاي زيست اجتماعي و اقتصادي در کنترل شهر چه از ديدگاه مديريت شهري و چه از ديدگاه مديريت انتظامي شهر مفيد بوده و تاثيرات بسزايي دارد چرا که اهميت هر موضوع در کاربردهايي است که از نتيجه متصور مي شوند.

بنابراين از نتيجه اين تحقيق موارد زير قابل دسترسي است:

1- شناخته شدن مکانهاي مهاجر فرست، و استفاده از آن در برنامه ريزي کلان کشور و کلانشهر ها.

2- مشخص شدن شرايط محيطي که نوع خاصي از جرائم را سبب مي شود و استفاده از آن در برنامه ريزي کلان کشور.

3- مشخص شدن پراکندگي وقوع جرم هاي دسته بندي شده مهاجرين در تهران و کمک به مديران شهري.

1-2- اهداف تحقيق:

هدف هاي کلي و جزئي تحقيق چند منظوره بوده و موارد زير را در بر مي گيرد:

آشنايي با مشکلات شهر تهران در جهت برنامه ريزي و ساخت شهر متناسب با استانداردهاي بين المللي و رعايت اصول اجتماعي در حفظ و کنترل شهر و حفاظت و حراست آن که در آن ديدگاه مهاجرت و اصول و عقايد هجرت هدفها و انگيزه هاي انحرافات اجتماعي و چگونگي شناخت و تعيين راه حل ها در بعد اجتماعي که شناخت جغرافيايي جرم در شهر تهران را در بر مي گيرد و با اين شناخت اميد آن مي رود که مسئولين و سياستگذاران جامعه در پيشگيري جرم و رابطه آن با مهاجرت به کلانشهر تهران و برنامه ريزي اصولي براي کنترل جامعه اقدام نمايند.

در اين تحقيق شناخت موقعيت جغرافيايي شهر و تأثير آن بر انحرافات اجتماعي مورد توجه قرار مي گيرد و مي کوشد تا علل ارتکاب جرم را از ديدگاه جغرافيايي سکونت بررسي کند.

الف- اهداف کلي

1- انجام تحقيق دانشگاهي ، ضمن اينکه يکي از مهمترين و حاد ترين مشکلات کلانشهرها را در جهت کاهش آن بررسي مي کند.

2- آشنايي با قسمتي از مشکلات شهر بزرگ تهران در زمينه مهاجرت پذيري و بررسي مشکلاتي که از نظر برنامه ريزي بر کلانشهر تهران حاکم شده است.

3- با انجام اين تحقيق اميد آن است که سياستگذاران در پيشگيري جرم و رابطه آن با مهاجرت ها به کلانشهر ها و کنترل اينگونه مهاجرتها در برنامه ريزي ها اقدام نمايند.

اهداف تحقيق

1- شناخت شرايط و موقعيت جغرافيايي حاکم بر انحرافات اجتماعي

2- اين تحقيق مي کوشد تا تحليل فضايي از مهاجرتهاي روستايي و علل مجرم شدن اينگونه افراد ارائه دهد.

3- شناسايي توزيع جغرافيايي مجرمين مهاجر روستايي بر حسب نوع جرم در سطح کلانشهر تهران.

1-3- سئوالات اصلي تحقيق:

1- چه درصدي از مجرمين ، مهاجرين روستايي هستند؟

2- ناهنجاريهاي روستائيان مهاجر در جامعه شهري چيست؟

3- تمايز جغرافيايي جرم و ارتباط آن با مهاجرت چگونه است؟

4- آيا بين نوع جرم و مبدأ مهاجرين روستايي ارتباطي وجود دارد؟

5- آيا جرم با مهاجر به تهران مي آيد يا مهاجرين پس از مهاجرت منحرف شده اند؟ و در واقع بستر جرم براي مهاجر تهران است يا خير؟

6- توزيع جغرافيايي جرم و انحرافات اجتماعي در کلانشهر تهران چگونه است؟

7- سکونت مجرمين بر حسب نوع جرم در شهر تهران چگونه است؟

1-4- پيش فرض ها و فرضيه هاي اصلي تحقيق:

1- بين مجرم بودن مهاجرين و روستايي بودنشان رابطه است.

2- بين شرايط زيست اجتماعي مبدأ مهاجرين و نوع انحراف اجتماعي رابطه وجود دارد.

3- بين نوع جرم و محل اسکان مهاجرين روستايي در شهر تهران رابطه وجود دارد.


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 454

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما