محل لوگو

سيستم نگهداري و تعميرات در شركت كارخانجات دارو پخش


این متن شامل 40 صفحه می باشد 

 

سيستم تعميرات و نگهداري در كارخانجات دارو پخش به صورت نيمه متمركز است. در اين سيستم بيش از 100 نفر در سطوح مختلف مهارتي در بخشهاي گوناگوني مشغول به كارند كه همگي وظايف خود را زير نظر مديريت فني مهندسي انجام مي‌دهند. واحد برنامه ريزي فني مهندسي نيز تحت نظر اين مديريت اقدام به برنامه ريزي فعاليتهاي نت و كاليبراسيون در اين واحد توليدي مي‌نمايد.

ديگر زير مجموعه‌هاي مديريت فني مهندسي را مي‌توان به بخشهاي مرتبط با توليد و غير مرتبط با توليد تقسيم كرد.

بخشهاي ساختماني، تاسيسات، نوسازي، تراشكاري، برق و الكترونيك را بخشهاي پشتيباني يا غير مرتبط با توليد مي‌خوانيم كه در تعمير و نگهداري تجهيزات خطوط مختلف توليدي اين كارخانه نقشي ندارند و به صورت غير متمركز بيشتر به تعمير و نگهداري از تجهيزات جانبي كل كارخانه نظير سيستمهاي تهويه، خطوط انتقال انرژي و...... مي‌پردازند. تقسيم كار بين اين بخشها فراتر از خطوط مختلف بوده و ملزم به ارائه خدمت خاص خود به تمام كارخانه مي‌باشند.

اما بخشهاي مرتبط با توليد در دارو پخش به حسب خطوط گوناگون توليد تقسيم كار كرده‌اند.

فني مهندسي 1 مسئول تعمير و نگهداري از تجهيزات خطوط استريل، شربت و پماد مي‌باشد و

فني مهندسي 2 مسئوليت تعمير و نگهداري از خطوط ساخت، پرس و بسته بندي قرص و كپسول را برعهده دارد.

فني مهندسي 3 در ارتباط با خطوط سرم سازي و مگومين كامپوند فعاليت مي‌كند.

نكته حائز اهميت اين است كه هر كدام از اين سه بخش به دو دسته برق و مكانيم تقسيم مي‌شوند و با ديدي تخصصي و تفكيك شده اقدام به انجام سرويسهاي تعمير و نگهداري در بخش خود مي‌نمايند.

وجود تكنسينهاي متخصص و كار آزموده در اين بخشها شركت را از عقد هرگونه قرارداد جانبي با پيمانكاران خارج از كارخانه جهت انجام عمليات تعميرات و نگهداري تجهيزات خطوط توليدي بي نياز ساخته است. البته واضح اصت كه توان بخش تراشكاري كارخانه نياز گسترده و متنوع واحدهاي فني و مهندسي را تامين نمي‌كند و كارخانه جهت تامين نياز اين واحدها در اكثر موارد از پيمانكاران خارج از كارخانه نيز بهره مي‌گيرد.

واحد برنامه ريزي فني مهندسي با تلاش چند ساله اي موفق به ايجاد يک سيستم تعميرات و نگهداري براي کارخانه شده است مجموعه اي از يک نرم افزار به نام PMS و چندين فرم اطلاعاتي هماهنگ با آن که نرم افزار PMS بصورت يک بانک اطلاعاتي حاوي اطلاعات و گزارشهاي عملکرد سيستم مي باشد و بخشهاي در ارتباط با نت موظفند عملکرد خود را توسط فرمهاي تهيه شده (که هماهنگي کاملي با نرم افزار دارند) به برنامه ريزي اطلاع دهند.

اينک ضمن تشريح چگونگي عملکرد سيستم به بيان فرايند انتقال اطلاعات توسط فرمهاي مذکور مي پردازيم. نمونه اي از کليه فرمهاي موجود در کارخانه جهت اطلاع خواننده در انتهاي همين بخش آورده شده است.

درباره بررسي و تعميرات پيشگيرانه در اين کارخانه بايد گفت که:

ابتدا با همفکريث بخشهاي برنامه ريزي نت و روساي بخشهاي فني، فرم اطلاعات تعميرات و نگهداري براي دستگاههاي مختلف تهيه مي شود و فعاليتهاي تعميراتي، روزانه،‌هفتگي و ماهانه در آن ثبت مي شود. اين اطلاعات به واحد روزانه وماهانه تقسيم مي شود، اطلاعات روزانه در برگه هاي چک ليست براي هر دستگاه نوشته مي شود و اپراتور را موظف مي سازد براساس دستور العمل آمده در چک ليست عمل کند. عملکرد او بايستي توسط سرپرست بخش توليدي مربوطه تاييد شود. در مورد تعميرات هفتگي نيز همين گونه عمل ميشود.

انجام تعميرات PM‌ ماهانه نيز در اين کارخانه با درخواست برنامه ريزي فني مهندسي و از واحدهاي فني مهندسي انجام مي گيرد. فعاليتهاي PM براي دستگاه هاي مختلف کاملا مشخص و داراي شناسنامه مي باشد به طوريکه واحد برنامه ريزي تعميرات و نگهداري کارخانه براي انجام PM در برگه درخواست کار فني کد کارت فعاليت مورد نظر نيروهاي تعميراتي نسبت به PM مورد نظر به خوبي توجيه مي شوند.

در اين کارت اطلاعات مفيدي براي تعمير کار موجود دارد اطلاعاتي از قبيل مدت تخمين انجام فعاليت، ابزار آلات مورد نياز، روغنها و روانسازهاي لازم، شرح دقيق فعاليت تعميراتي، نکات ايمني و... همانگونه که اشاره شد بطلاعات اين فرم و سيستم کدبندي آن نيز با نرم افزار برنامه ريزي نت کارخانه تيمار هماهنگ مي باشد.

عملکرد سيستم در مواجهه با شکست يک تجهيز نيز به اينگونه است که بمحض مشاهده يک عيب يا نقص در عملکرد يک بخش توليدي اپراتور دستگاه با پر کردن فرم درخواست کار فني اين مطلب را به سرپرست خود اعلام نموده و پس از تاييد سرپرست به واحد تعميراتي مربوطه ارجاع مي دهد و متناسب با ماهيت اشکال دستگاه يکي از بخشهاي مکانيک يا برق واحد فني مهندسي مرتبط ضمن بازديد از تجهيز مورد نظر درجه فوريت رسيدگي و تعمير آن را بر روي برگه مشخص کرده و در صورت نياز حياتي به رفع نقص مربوطه در همان زمان اقدام مي نمايد.

برگه هاي درخواست کار فني که با همفکري گروههاي مختلف در ارتباط با اين امر تهيه شده است حاوي اطلاعات بسيار مفيدي جهت ايجاد يک بانک اطلاعات کارآمد نت مي باشد. اطلاعاتي از قبيل نوع اشکال، علت آن، تعداد و کد قطعات مصرفي، زمان انجام کار تعميراتي، زمان غيرکاري، نيروهاي تعميراتي مشغول و کد مرکز هزينه بخش مربوطه.

اين فرم با تاييد سرپرست واحد فني مهندسي مربوطه جهت انتقال در نرم افزار تيمار به واحد برنامه ريزي فني مهندسي کارخانه ارسال مي شود و کليه اطلاعات مندرج در آن براي تحليل وبررسي وضعيت کلي سيستم ذخيره مي شود.

فرم درخواست کار فني براساس اطلاعات مورد نياز نرم افزار تيمار تهيه گرديده است. سيستم کدگذاي دقيق اين نرم افزار اني اجازه را به تحليل گر مي دهد که از بيشترين ميزان خرابي دستگاهها و مهمترين علتهاي آن مطلع شود. رسم نمودارهاي علت و معلول (استخوان ماهي) با اتکاء بر همين اطلاعات سيستم را قادر مي سازد تا در مواجهه با هر عيب مجموعه علل محتمل آن را در نظر بگيرد و با رفع مجموعه اي از اين علتها به بهبود فرايند توليد کارخانه کمک کند.

علاوه بر اين فعاليتهاي تعميراتي کارخانه در تعطيلات عيد نوروز مدت زمان 17 روزه اي را به انجام تعميرات عمومي (General Service) اختصاص مي دهد که در طي آن به بازرسي و تعويض قطعاني از دستگاه مي نمايد که محل قرار گرفتن آنها در دستگاه بازرسي و تعويض آنها را به سادگي امکانپذير نمي سازد و مستلزم توقف چند روزه توليد خواهد بود. اين توقف به سبب رفع آلودگيهائي است که اين بازرسيها در يک


مبلغ قابل پرداخت 22,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 128

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما