محل لوگو

پرندگان مهاجر به ایران


این متن شامل 31 صفحه می باشد 

 

اندازه اش تقریبا" 17 سانتی‌متر است ؛ پرنده‌ای است با جثه پر،شبیه الیکائی ، ولی خیلی بزرگتر از آن است ، با پاهای بزرگ و نسبتا بلند و قوی است، دم کوتاه که اغلب آن را سربالا نگاه می دارد. پروبالش قهوه‌ای مایل به سیاه باگلو و سینه سفید و شکم بلوطی پررنگ که به تدریج به سمت دم به سیاهی می‌گراید . نر وماده آن همشکل است . پرنده نابالغ در سطح پشتی به رنگ خاکستری سربی است و در سطحشکمی لکه‌لکه خاکستری و سیاه دارد . این پرنده در حالیکه روی سنگی در وسط رودخانهمی نشیند ، مرتبا به طور متناوب سر و دم خود را بالا و پایین می کند ، به داخل آبمی پرد و در زیر آب راه می رود وی یا شنا می کند، و به منظور تغذیه از کف رودخانه ،زیر آب باقی می ماند . هم روی آب و هم زیر آب شنا می کند . پروازش معمولا در ارتفاعکم ، سریع ، مستقیم و در مسیر جویبار‌ها و رودخانه‌ها است . این پرنده تک‌زی است ودر سراسر سال در مسیر معینی از یک رودخانه باقی می ماند و تغییر محل نمی دهد .

 

ورود پرندگان مهاجر زمستانه به استان یزد

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان يزد گروهی از پرندگان مهاجر عبوري و زمستان گذران به آبگیرهای مصنوعی و طبیعی استان وارد شدند. این پرندگان انواعی از گونه های آبچلیک ها، حواصیل ، خوتکا، خروس کولی، سلیم، بوتیمار کوچک و اگرت می‌باشند که هر سال در این فصل به تالابها و آبگیرهای استان مهاجرت می کنند. بعضی از این پرندگان نظیر اردک سرسبز مدتی را در استان اطراق و بعضی نیز پس از چند روز استراحت استان را به مقصد تالابهای جنوب کشور ترک می کنند.

 

پرنده نگری چیست ؟

 

رفتن به طبیعت و تماشای پرندگان زیبا، تفریحی است که ده هاسال است در بین مردم دنیا رواج یافته و علاقه مندان فارغ از نوع شغل یا تخصص با شوقو ذوق وافر به این تفریح سالم می پردازند. برخلاف تصور عامه مردم، برای پرنده نگریلازم نیست پرنده شناس باشید، علاقه مندی به طبیعت کافی است. کما اینکه زیبایی ورنگارنگی پرهای یک سهره یا زیبایی آواز یک توکا هر بیننده یا شنونده یی را تحتتاثیر قرار می دهد. آرامش و لذت پرنده نگری به حدی است که بسیاری از روانشناسان آنرا راه حلی برای آرامش فکری و تقویت روحیه افراد می دانند.

زرده ‌پره سر زیتونی

اندازه زرده پرده سر سیاه تقریبا 16 سانتی‌متر ؛ پرنده نر سطحشکمی زرد یکدست ، سر سیاه با طوق زرد و پشت بلوطی رنگ دارد .

روی دمش رنگ سفید دیده نمی شود ، در پاییز سرش قهوه‌ای رنگ است . پرنده بادهدر سطح پشتی قهوه‌ای زیتونی رگه‌رگه می باشد . از سایر زرده‌پره‌های سینه زرد باسطح شکمی بدون رگه مشخص می شود و پوشپرهای زیر دمش زرد است.

پرنده نر از نظر ظاهری کاملاً متفاوت از پرنده ماده می باشد . سر و گونه درپرنده نر سیاه رنگ بوده و چانه ، سینه و شکم زرد رنگ می باشد . روتنه به رنگ بلوطییا قهوه ای متمایل به قرمز می باشد . دم نیز حنایی رنگ است . بال ها ترکیبی از رنگقهوه ای با رگه های سفید و نیز لکه سیاهی در سرشانه است.


مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 176

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما