محل لوگو

VisualStudio2008


این متن شامل 38 صفحه می باشد 

 

زماني که يک نسخه جديد ASP. NET ارائه مي گردد، در واقع يک نسخه جديد از فريمورک دات نت نيز ارائه مي گردد. کنترل هاي وب و منطق برخورد با صفحات در کلاس هايي خاص از فريمورک دات نت پياده سازي شده اند. فريمورک دات نت داراي امکانات فراواني است که از آنها در شرايط مختلف استفاده مي شود و همه چيز به ASP.NET محدود نمي شود. متعاقب ارائه يک نسخه جديد از فريمورک دات نت، امکانات و ويژگي هاي جديدي نيز به همراه آن ارائه مي گردد که مي توان آنها را در سه گروه زير تقسيم کرد:

  • ويژگي هائي از فريمورک که مختص پياده کنندگان برنامه هاي ASP.NET ارائه شده اند: اين نوع ويژگي ها جهت پياده سازي برنامه هاي ASP. NET بسيار مهم و حياتي مي باشند. مثلاً پس از معرفي نسخه شماره 2 ASP. NET، قابليت هاي جديدي نظير کنترل Gridview و کنترل هاي نسبت دهي داده نظير sqlDataSource و ObjectDataSource در اختيار پياده کنندگان قرار گرفت.
  • ويژگي هائي از فريمورک که مي تواند براي پياده کنندگان برنامه هاي ASP. NET نيز مفيد واقع شود: اين نوع از ويژگي ها صرفاً مختص ASP. NET نمي باشند و از آنها مي توان در مواردي ديگر نظير WinForm نيز استفاده کرد. از پتانسيل هاي فوق عموما" در ASP. NET استفاده مي گردد. به عنوان نمونه، فريمورک 2 ، نوع هاي anonymous و Generics را معرفي و وضعيت Dataset را بهبود بخشيد. هيچکدام از موارد فوق مختص ASP. NETنمي باشند.
  • ويژگي هائي از فريمورک که توسط پياده کنندگان ASP. NET استفاده نمي گردد: فريمورک دات نت مشتمل بر تعداد زيادي از کلاس هائي است که به ندرت و يا هرگر توسط پياده کنندگان ASP. NET استفاده نمي گردد نظير کلاس هاي موجود در System.Windows.Forms. در ادامه به بررسي دو گروه اوليه خواهيم پرداخت.

علاوه بر وجود تعداد زيادي از کلاس ها و namespace در فريمورک دات نت، اين پوستر دو چيز را کاملاً شفاف نشان مي دهد: اين که چه ميزان از فريمورک دات نت با ASP.NETمرتبط نيست و امکانات و ويژگي هاي جديد اضافه شده به هر يک از نسخه هاي فريمورک دات نت.

شکل 2 ويژگي هاي ASP. NET2.0 و قابليت هاي جديد اضافه شده در هر يک از نسخه هاي 3 و 5/3 را نشان مي دهد.


شکل 2 : امکانات اضافه شده به هر يک از نسخه هاي فريمورک دات نت

 

ويژگي هائي از فريمورک مختص پياده کنندگان برنامه هايASP.NET

 

ASP.NET 3.5 يک نسخه جديد و ارتقاء‌ يافته نسبت به نسخه قبلي است که سه ويژگي جديد که مختص پياده کنندگان برنامه هاي ASP.NET ارائه شده اند از ساير موارد مشهود تر است:

  • حمايت ذاتي از ASP.NET AJAX
  • کنترل ListView
  • کنترل DataPager

قبل از ASP.NET 3.5، لازم بود که در ابتدا فريمورک ASP.NET AJAX مايکروسافت دانلود و بر روي سيستم به عنوان يک الحاقيه نصب گردد. در ASP.NET 3.5، کلاس هاي مرتبط با AJAX مستقيماً در فريمورک دات نت ساخته شده اند تا امکان ساخت سريع و آسان برنامه هاي وب مرتبط با AJAX در برنامه هاي ASP.NET فراهم گردد.

ASP.NET 2.0به همراه خود کنترل هاي داده جديدي نظير GridView، DetailsView و FormView را معرفي کرد. کنترل GridView، ليستي از رکوردها را در يک جدول نمايش ميدهد. کنترل هاي DetailsView و FormView در هر لحظه يک رکورد را نمايش مي هند. کنترل DetailsView در يک ساختار نمايشي مشابه جدول و FormView در يک لي اوت متاثر از يک تمپليت خاص، اطلاعات خود را نمايش مي دهند.

ListView در واقع يک نسخه ارتقاء يافته از کنترل هاي DataList و Repeater است که ميتواند چندين رکورد را به همراه قابليت هائي‌ نظير Gridview نمايش دهد. با اين تفاوت که بکارگيري تمپليت ها با انعطاف بيشتري انجام مي گردد.

کنترل DataPager به صورت يک نوع اينترفيس free-standing paging کار مي کند. به عبارت ديگر کنترل فوق، يک رابط کاربر paging را تفسير ( به عنوان نمونه صفحه بعد، قبل، دکمه آخر) و با يک کنترل وب داده مرتبط مي شود. کنترل فوق صرفاً با آن گروه از کنترل هائي کار مي کند که IPageableItemContainer interface را پياده سازي کرده باشند که صرفاً (در حال حاضر) در کنترل ListView وجود دارد.


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 277

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما