محل لوگو

تاثير جهش زايي Cochlospermum Regium در سكوهاي جنسي دروزوفيل نر


این متن شامل 7 صفحه می باشد 

 

طي تحقيقات اخير، دانش استفاده از گياهان به عنوان دارو به طور چشمگيري افزايش يافته است. گياه C.Regium كه در نواحي ساواناي برزيل يافت مي شود، فعاليت درماني بالايي داشته و نه تنها براي درمان بيماري هاي پوستي مانند سوختگي و عفونت بكار مي رود، بلكه حتي در درمان عفونت روده و زخم معده نيز موثر است. در اين تحقيق عصاره آبي و شيشه C.Regium با غلظت هاي 13، 19 و 25 گرم بر ليتر استفاده شده است تا اثر جهش زايي احتمالي آن بر روي سلولهاي جنسي دروزوفيل مشخص شود.


1- مقدمه

از زمانهاي قديم بشر از گياهان براي جلوگيري و درمان بيماري ها استفاده مي‌كرده است. طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، حدود 80 درصد از كشورهاي در حال توسعه از داروهاي سنتي استفاده مي كنند، كه 85 درصد آن را عصاره هاي گياهي تشكيل مي دهند.

فلور گياهي برزيل به عنوان بزرگترين در جهان تخمين زده مي شود. اين كشور محل زندگي 120 هزار گونه است، در حالي كه فقط يك درصد آنها از نظر خواص دارويي مطالعه شده اند. مردم اين كشور به طور وسيعي از گياهان دارويي استفاده مي‌كنند.

گياهان قادر به توليد مواد سمي مختلفي جهت دفاع در برابر ميكروارگانيسم ها (باكتري‌ها، قارچ ها، حشرات و ويروس ها) و جانوران، گاه به مقادير قابل توجه هستند. بسياري از اين مواد قادر به ايجاد جهش در سلولهاي پيكره اي و يا سلولهاي جنسي‌اند كه معمولاً منجر به ايجاد بيماري هاي پيكره اي يا اثرات جهش‌زا و سرطان‌زا مي شوند.

برخي از موادي كه توسط گياهان توليد مي شوند از نظر خواص سمي و جهش‌زايي مورد مطالعه قرار گرفته اند، و سرعت اين مطالعات در حال افزايش است. اين مطالعات شامل تستهايي بر روي كشت هاي سلولي، جوندگان و مگس دروزوفيل مي‌شود كه قادر به مشخص كردن نتيجه با سرعت بالا


مبلغ قابل پرداخت 21,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 271

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما