محل لوگو

عوامل موثر بر افت تحصيلي


این متن شامل 48 صفحه می باشد 

 

يكي از معضلات مهم نظام آموزشي كشور ما و كشورهاي ديگر افت تحصيلي است كه سبب هدر رفتن نيروي انساني و مادي جامعه مي شود (سايت شيعه نيوز) لذا بررسي عوامل موثر بر افت تحصيلي جهت پيشگيري از افت تحصيلي ضروري به نظر مي رسد. ما در اين اثر با استناد از روش اسنادي مطالبي را تهيه نموده ايم و طي اين مشخص شده است كه وضعيت اقتصادي خانواده / آرامش و توافق والدين ؟ تحصيلي موثر است همچنين عوامل فردي مانند علاقه، انگيزه ، نوع مطالعه و در مدرسه كلاس، روش تديس معلم بر شكست تحصيلي اثر مي گذارد كه مي توان اين عوامل را به صورت عوامل درون سازماني يا برون سازماني نيز بررسي كرد (سايت اخبار تحليلي شيعه)

 

تقدير و تشكر

چقدر وسيع است اقيانوس مواج علم و دانش چقدر زيباست آموختن.

انسان در پرتو آموختن و كسب دانش به كمال مي رسد و اين رشد و كمال را مرهون لطف و زحمات استاد و معلم خويش مي داند. بر پايه اين حديث گرانقدر كه «من معلمني حرفا صيرني عبدا» هميشه و در همه حال قدر و منزلت استاد ستودني است. ما نيز برخود لازم دانستيم كه از زحمات بي شائبه استاد گرانقدر جناب آقاي حسين زاده كه ما در تهيه و تنظيم مطالب اين پژوهش راهنما و ياريگر بودند تشكر و قدرداني مي كنيم.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه

پيشينه تحقيق

گزاره هاي تحقيق

هدف

سؤالات

فرضيه ها

فصل دوم: روش تحقيق

توصيف مفهومي متغيرها

تعريف عملياتي متغيرها

روش تحقيق

فصل سوم: متن تحقيق

مباني نظري

تئوري هاي يادگيري

يافته ها و اطلاعات

تجزيه و تحليل يافته

ارائه مدل نظري

فصل چهارم:

نتيجه گيري و ارائه راه حل ها

منابع و موأخذ تحقيق و پيوستها

 

 

 

مقدمه:

افت تحصيلي امروزه يكي از نگراني هاي خانواده ها و دست اندر كاران تعليم و تربيت است مساله موفقيت يا شكست تحصيلي مسابقه طولاني و نامشخص دارد. اما به طور رسمي پس از اجباري شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم و همگام با تحولات صنعتي و نياز به نيروهاي تربيت شده و متخصص افكار دولتمردان و دست اندر كاران آموزش و پرورش به مسأله پيشرفت و شكست تحصيلي معطوف شده است(بيابانگرد ، اسماعيل، 1378. ؟ از برگ 1993) به گزارش نهاد نظارتي ، افت تحصيلي به عنوان بزرگترين معضل نظام آموزشي كشور موجب هدر رفتن حدود 12000 ميليارد ريال بودجه سالانه كشور مي شود در اين گزارش آمده است كه افت تحصيلي در پايه هاي مختلف از مشكلات نظام آموزشي كشور است كه در دراز مدت موجب پايين آمدن سطح علمي دانش آموزان و بازماندن آنان از تحصيلات عاليه و نيز كاهش سطح بندي علمي كشور مي شود 0شيعه نيور 1386) افت تحصيلي علاوه بر زيانهاي اقتصادي و خسارتهاي اجتماعي دانش آموزان را نيز به مشكلات روحي و رواني مبتلا مي كند لذا لازم است پژوهشگران به بررسي علل و عوامل موجود افت تحصيلي بپردازند تا شايد راهكاري براي جلوگيري و كاهش آن بيابند.

در اين اثر كه به عنوان تكليف در كلاس ضمن خدمت روش تحقيق (تهيه شده است طي چهار فصل به ترتيب ذيل تهيه شده است:

1-فصل اول حاوي پيشينه تحقيق و اهداف سؤالات و فرضيات

2-فصل دوم حاوي متغيرها و توصيف آن و روش تحقيق

3-فصل سوم حاوي متن اصلي تحقيق مشتمل بر مباني نظري (تئوري يادگيري) يافته ها و اطلاعات اسنادي – تجزيه و تحليل يافته و ارائه مدل نظري

فصل چهارم: نتيجه گيري و ارائه راه حل

تهيه كنندگان اين اثر بر آن بوده اند كه به اين سؤال پاسخ دهند كه «عوامل موثر بر افت تحصيلي دانش آموزان پايه اول متوسط در ناحيه آموزش و پرورش ناحيه 5 مشهد در سال تحصيلي 86 – 85 چيست؟»

پيشينه تحقيق:

پيشرفت تحصيلي به عنوان يك معضل نظام آموزشي موضوعي است كه بسياري از متخصصان علوم تربيتي و علوم اجتماعي به آن علاقمندند. از اين ميان برونيگ و كلاور به بررسي اثر رفتار معلمان بر افت تحصيلي پرداخته اند و واژه معلم كار آمد را استناد كرده اند كه بر اساس نظر آنها معلم كارآمد قادرند قدرت نظر دانش آموزان را افزايش دهند و رشد او را تسهيل كنند (فهيم بخشي 13869

روشناين و فرست (Furst , Roshnine) در تحقيقات خود نشان داده اند كه رفتار كلاي معلم با


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 221

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما