محل لوگو

علل و پيامدهاي بيكاري جوانان در زمينه هاي اجتماعي و فرهنگي


این متن شامل 68 صفحه می باشد 

البته شمار فزايندة مطالعات و نشريات مربوط به بيكاري جوانان شاهدي است بر افزايش آگاهي در مورد اهميت اين مسئله كه بيكاري جوانان بيش از همه در شرايط سخت زندگي جوانان بيكار و پيامدهاي اجتماعي و فرهنگي متعدد آن پديده انعكاس يافته است. علائم و شواهد نشان مي‌دهد كه اين مسئله در سال هاي آينده هم ادامه خواهد داشت. انقلاب فني كه در دهه هاي اخير در كشورهاي صنعتي داراي اقتصاد بازار رخ داده است، باعث تغييرات عظيمي‌در سطح و نوع مهارتهاي مورد تقاضاي بازار كار گرديد. بسياري از محققان بر اين عقيده اند كه دير يا زود چنين تغييراتي در كشورهاي در حال توسعه و به ويژه آن دسته از كشورهايي كه از لحاظ اقتصادي مستقيماً با كشورهاي صنعتي در ارتباط هستند نيز تكرار خواهد شد.

هر چند ممكن است ادعا شود كه تكنولوژي هاي نو در دراز مدت باعث افزايش فوق‌العاده در توليدات صنعتي – همراه با افزايش بي سابقه در اوقات فراغت و شرايط بهتر زندگي افراد و جوامع – خواهد شد، اما در اين مطلب نيز شكي وجود ندارد كه اولين تأثير اين تكنولوژي ها اين است كه صدها هزار كارگر را از بازار كار اخراج كرده و جذب نسل جديد را به جهان كار مشكل و مشكل تر مي‌سازد. اين اثرات اوليه انقلاب فني توسط اثر دوراني بحران اقتصادي كه با بي ثبات كردن بازار كار و آشفته ساختن چشم انداز آينده باعث وخامت اوضاع مي‌گردد، تشديد مي‌شود.

متأسفانه به نظر مي‌رسد كه هيچ احتمالي براي تغيير بنيادين اين وضعيت در آينده وجود ندارد. بر عكس، بعضي مطالعات نشان مي‌دهد كه لااقل در كشورهاي در حال توسعه وضع از اين نيز بدتر خواهد شد.

اگر چه احتمال هيچ گونه تغيير بنياديني وجود ندارد، لااقل براي جلوگيري از گسترش بيكاري جوانان در آينده و نيز كاهش اثرات زيان آور آن بر جامعه و افراد،‌كارهايي مي‌توان و مي‌بايد انجام داد.

 

 

 

 

بخش اول:

 

 

 

علوم اجتماعي

و مشكل بيكاري جوانان

 

1- اهميت موضوع در علوم اجتماعي منطقه اي – نكات كلي:

در طول 30 سال گذشته ، كمك هايي كه علوم اجتماعي به فهم ماهيت، ويژگي ها و سير تكاملي مشكل بيكاري جوانان و همچنين يافتن راهكارها و برنامه هايي در جهت حل اين مشكل نموده است، در منطقه و زير منطقه هاي مختلف، متفاوت بوده است. علاوه بر اين،‌از يك دهه تا دهة ديگر نيز دچار تغيير و تحول گشته است. به‌طور كلي، مي‌توان گفت تنها در كشورهاي پيشرفته صنعتي است كه علوم اجتماعي قادر است بيشترين توجه را از طريق ابزارهايي نظير تحقيقات و انتشارات – در خصوص موضوعاتي كه تقريباً شامل تمامي‌امور مي‌شوند - ، به مشكل بيكاري جوانان مبذول دارد. در كشورها و مناطق در حال توسعه توجه كمتري به اين مسئله مي‌شود و شايد دليل آن نبود بودجة كافي براي مراكز تحقيقاتي باشد. عامل ديگري كه همراه با نبودن منابع مالي در اين امر سهيم


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 462

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما