محل لوگو

كوچك سازي دولت


این متن شامل 72 صفحه می باشد 

 

دکتر آرمسترانگ به سبب مديريت پروژه­هاي عمده کوچک­سازي در سه سطحِ دولت، دانش عملي ذي قيمتي درباره چالشهايي که مديران دولتي امروزه با آنها روبرو هستند، به دست آورده است. او کوچک­سازي بزرگ­ترين شهرداري کانادا، از 000،20 کارمند به 15.000 کارمند و از 26 اداره به 12 اداره را، در ادمونتون[1] برنامه ريزي و اجرا کرد. اين بازسازي ناشي از انگيزه­هاي اقتصادي، با همکاري اتحاديه کارگري و مديريت، بي­دردسر به انجام رسيد. دکتر آرمسترانگ در سمت رئيس کميسيون خدمات عمومي[2] در ساسکاچوان[3]، بازسازي خدمات عمومي و متعاقب آن کاهش 17 درصدي تعداد کارمندان را رهبري و هدايت نمود. در دولت فدرال از آرمسترانگ، در حاليکه مديرعامل گروه مشاوره دولتي[4] بود، خواسته شد تا برنامه کاهش سطوح سازماني را اجرا کند و او روش­هاي بديعي براي فائق آمدن بر مشکلات ذاتي چنين کاري پيدا کرد.

دکتر دافي در يک طرح کوچک­سازي در دانشگاه، دو طرح کوچک­سازي در بخش خصوصي و سه طرحِ مختلف کوچک­سازي دولتي مشاور بوده است. به علاوه، او دريک طرحِ کوچک­سازي در نيروهاي مسلحِ و يک طرحِ کوچک­سازي در يک دانشگاه ديگر، به طور ناخواسته ناظر و سهيم بوده است.

 

چکيده:

بودجه فوريه 1995، کوچک­سازي در نيروي کاربخش دولتي را الزامي کرد. مديريت چنين تغييري مشکلات بسياري دارد. سه مشکل عمده­اي که مديران بايد از آنها اجتناب کنند عبارتند از:

1- اجراي نامنظم و آشفته که احتمال دارد کل فرايند کوچک­سازي را از مسير خود خارج کند.

2- ناکامی در به وجود آوردن نيروی کاری که برای فرد، مشارکت او و نيازهای شخصی او ارزش قائل شود.

3- عدم توانايي در مهيا شدن براي آينده­اي بسيار متفاوت از امروز.

براي اجتناب از اين مشکلات، سه اقدام زير مي­تواند صورت گيرد:

1- وفاداري جمعي، هماهنگ و قوي نسبت به بازسازي اهداف، بينش و روش­ها

2- دلسوزي نسبت به افرادي که در سازمان باقي مانده­اند و قدرداني از مشارکت آنها و توجه به نياز­هاي ايشان.

3- ايجاد و برنامه­ريزي يک طرحِ غير بوروکراتيک که بتواند با عقايد متداول و غالب مخالفت نموده، نظام موجود را زير سؤال برده و آينده تازه­اي را طراحي کند.

اين مقاله تلاش براي تغيير را به سه مرحله تقسيم کرده، طول تقريبي و چالش­هاي هر مرحله را شرح داده و مجموعه مشخصي از اقدامات را براي هر مرحله توصيه مي­کند، بسياري ممکن است بگويند اقدام به اين وظايف نيازبه مجموعه­اي ازمهارت ها دارد که هنوز در دولت فدرال پرورش نيافته است. با اين وجود، اين وظايف در مقابل ما قرار دارد. تغيير اتفاق خواهد افتاد و دولت آنچنان که خواسته عموم است کوچک­تر خواهد شد.

 

شکل 2: مراحل کوچک سازي

 

انتظار و برنامه­ريزي[5]

گشت زدن[6]

شناسايي آب­هاي تازه[7]

 

منظم کردن کارها: اضطراب قبل ازحرکت

از ديده بانی کشتي هيچ خشکي­اي ديده نمي­شود

کشتي راني بدون نقشه يا ابزار جهت­يابي:

از ديده بانی کشتی ديده مي­شود

طول دوره

فوريه 1995 تا

سپتامبر 1995

سپتامبر 1995 تا

ژانويه 1999

ژانويه 1999 تا

ژانويه 2001

چالش­ها

  • عدم اطمينان
  • نبود چشم­انداز
  • ميل شديد به چشم­انداز
  • ناآرامي
  • سرپيچي و فاجعه در انجام وظيفه
  • تحليل­رفتگي
  • شُکه شدن و ناباوري
  • پخش خبرهاي بد در مورد مديريت
  • پخش خبرهاي بد در مورد تصميم­گيران
  • سکون / حرکت
  • مديريت بحران
  • تحليل رفتن مهارت­ها
  • تغيير برنامه­ها و فرايندها
  • ضعف سيستمي
  • تغيير مبالغه­آميز نگرش­ها و ارتباطات
   
     
     
 
     
   

اقدامات تدافعي

  • فهرست کردن مهارت­هاي موجود کارکنان
  • بکاربردن سبک مديريت منضبط[8]
  • گشودن ارتباطات
  • بکار انداختن سازوکارهاي کوچک­سازي
  • دنبال کردن اصول راهنما
  • جابجا کردن مديران
   
     

 

[1]. Edmonton

[2]. Public Service Commisssion

[3]. Saskatchewan

[4] . Government consulting Group

[5]. Waiting and planning

[6] . Wandering

[7] . Charting New Waters

[8]. Disciplined Management style


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 156

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما