محل لوگو

یونجه


این پروژه شامل 29 صفحه می باشد.

 

یونجه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا یکمترمیرسد برگهای آن دارای سه برگچه می باشدبرگچه های نوک تیز، سبز رنگ و بیضی شکل است .گلهای یونجه بشکل سبز و برنگ بنفش تیرهیا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانندلوبیاولی کوچکتر از آن می باشد .یونجه ریشهای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می کند و بنابراین منبعویتامین ها وموادمعدنی است که از خاک می گیرد .

یونجه از زمانهای بسیار قدیم درایران کشت می شدهاست و در حدود پنج قرن قبل از میلادمسیحاز یاران بهیونانبرده شد و در قرن هفتم بعد از میلادبهاروپاراه یافت . یونجه در ایران در مناطقمرکزی و جنوبی به مقدار بسیار زیاد کشت می شود .زنبور عسل گل یونجه را دوست درد وازآن شهد زیادی بدست می آورد و تبدیل بهعسل می کند .پرورش این گیاهدر قدیم برای تهیه علوفه چهارپایان بوده ولی در حال حاضر بعلت درا بودن مواد مغذیبه مصرف غذایی نیز می رسد .

ترکیبات شیمیایی


یونجه سرشار از ویتامین های A,C,E,K و همچنین دارایآمیلازکه انزیم مخصوص هضم مواد نشاسته ایاست می باشد . آنزیم های بسیاری در یونجه یافت می شود بعنوان مثال می توان ازامولسین ،اینورتاز ، وپکتیازنام برد .یونجه دارای حدود 20%پروتئین می باشد پروتئین های موجود در یونجه عبارتند از :لیزین ،آرژنین ،هیستیدین ، آدنین ، فنیل آلانین ،آسپاراژین و سیستین . یونجه دارای اسید فسفریک نیزهست یونجه همچنین دارای منیزیوم ،آهن و مقدر جزئیارسنیکوسیلیساست بنابراین یونجه از نظر مواد غذاییبسیار قوی است و غذای خوبی برای انسان و حیوانات است .

خواص داروئی :یونجه از نظرطب قدیم ایرانگرم است . البته تاره آن گرمو تر و خشک شده آن گرم و خشک است .

  1. یونجه از نظر اینکه دارای بسیاری از مواد معدنی می باشد شیره آن برای بچه هاییکه در حال رشد هستند واسخوانبندی محکمی ندارند بسیار مفید است .حتی امروزه پودر این گیاه را درداروخانهها می فروشند که آنرا می توان برایبچه های شیر خوار مصرف کرد .برای تهیه شیره یونجه باید مقدار 300 گرم یونجه را دریک لیتر آب ریخت و آنرا جوشانید تا مقدار آب آن به نصف تقلیل یابد سپس آنرا صافکرده و مقدر کمیعسل به آن اضافه کنید کهبصورت شربت داراید . مقدار مصرف برای طفل 200 گرم در روز است و برای اطفال شیرخوارحدود 50 گرم یم باشد که می توان به شیر آنها اضافه نمود . اشخاص بزرگسال هم برایبالا بردن انرژی می توانند از این شیره استفاده کنند.
  2. یونجه رابصورت تازه و یا جوانه آنها راباسالاد میل کنید .جوانه یونجه را بصورت بسته بندی شده می توانید از سوپر مارکتها خریدری کنید .
  3. یونجه ملین است.
  4. یونجه دو برابراسفناجآهن دارد بنابراین خونساز است و برایکسانیکه به کم خونی مبتلا هستند مفید است.
  5. یونجه بعلت درا بودن آهن برای درمان بیماریراشیتیسمبکار می رود .
  6. عوارض کمبود ویتامین ث با خوردن یونجه از بین میرود.
  7. یونجه تازه در بسیاری از کشورها مانندچین وروسیهوآمریکابه مقدار زیاد بجاری اسفناج مصرف میشود.
  8. یونجه را در داروخانه ها و فروشگاههای گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه هابصورت پودر ، کپسول و قرص بفروش می رسانند . مقدارمصرف آن سه قرص در روز است.
  9. با همه مزایایی که یونجه درد در خوردن تازه آن نباید زیاده روی کرد زیرا بسیارنفاخ است و حتی حیواناتی که به مقدار زیا د از آن می خورند بعلتگاز زیاد ممکن است تلف شوند.
  10. ضماد پخته یونجه را اگر روزی چند بار روی اعضایی که رعضه دارند بگذارید آنها راشفا می دهد.
  11. تخم یونجه قاعده آور است و برای این منظور تخم یونجه را بصورت دم کرده مصرفکنید .
  12. دم کرده یونجه درمان اسهال است.
  13. برای نرم کردن سینه و تسکین سرفه روزی 2-3 فنجان دم کرده تخم یونجه را مصرفکنید.
  14. برای درمان لقوه و رعشه تخم یونجه را در روغنزیتون بریزید ومدت یک هفته جلویآفتاببگذارید سپس آنرا صاف کنید و روزی چندقاشق از آنرا بخورید و همچنین روی اعضایی که رعشه دارند بمالید.
  15. یونجه حاوی مقدارزیادیویتامیناست . کوبیده آن زخم را بسرعتالیتام داده و از خونریزی جلوگیری می کند .



مضرات :مضراتخاصی برای آن بیان نشده است.


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 347

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما