محل لوگو

جامعه شناسي گروههاي سياسي


ابن متن شامل 29 صفحه می باشد 

 

  • انسانها بيشتر عمرشان را در گروهها زندگي مي کنند؛آنها به عنوان اعضايخانواده، ساکنان يک محله يا شهر، اعضاي يکگروه خاص اجتماعي يا اقتصادي و يا مذهبي و قومي نيز به عنوان شهروندان يک ملت بايکديگر رابطه دارند. انسانها حتي اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضاي يک گرو هند ،باز به شيوه هايي فکر و عمل مي کنند که دست کم بخشي ازآنها را عضويت در گروه تعيينمي کند. نوع لباسي که آدمها مي پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقايد وارزشهايشان و رسومي که رعايت مي کنند، همگي تحت تأثير عضويت آنان در گروههايگوناگون مي باشند.
  • جامعهشناسيرا مي توان به عنوان بررسي علمي زندگي گروهي انسانها تعريف کرد.جامعهشناسان در واقع مي کوشند تا آنجا که ممکن است اين نکته را به دقت و به گونه اي عينيتوصيف و تبيين کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با يکديگر رابطه دارند.
  • يکي از اهداف عمده جامعه شناسي پيش بينيرفتاراجتماعي و نظارت بر آن است. اين هدف در جامعه نوين بصورتهاي گوناگوني تحقق مييابد. همچنين جامعه شناسي به تخفيف تعصبها و پيشداوريهايي که مانع انعطاف پذيريبيشتر انسانها در برخورد با موقعيتهاي تازه مي شوند، کمک مي کنند.
  • سرانجام بايد گفت که بررسي جامعه شناختي شيوه هاي نگرش و واکنش نويني را دربرخورد با سيماي پيوسته متغير واقعيت اجتماعي، برايمان فراهم مي آورد.


جامعه شناسيمطالعه قوانين و فرايندهاي اجتماعي است که مردم را نه تنها بهعنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمنها ،گروهها و نهادهاي اجتماعيشناسانده و مورد بررسي قرار مي دهد .جامعه شناسي مطالعه زندگي اجتماعي گروهها وجوامع انساني است.مطالعه اي هيجان انگيز و مجذوب کننده که موضوع اصلي آن رفتار خودما به عنوان موجودات اجتماعي است .دامنه جامعه شناسي بينهايت وسيع است و از تحليلبرخوردهاي گذرا بين افراد در خيابان تا بررسي فرايندهاي اجتماعي جهاني را در بر ميگيرد.

تاريخچه

 

 

  • جامعه شناسي جوان ترين رشته علوم اجتماعي است. واژه جامعه شناسي را در سال 1838اگوستکنت فرانسوي در کتاب فلسفه اثباتي اش بدعت گذاشت .کنت را عموما بنيانگذار جامعهشناسي مي دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسي بايد بر پايه مشاهده منتظم و طبقهبندي استوار گردد.
  • هربرت اسپنسرانگليسي در سال 1876 نظريهتکامل اجتماعي را تحول بخشيد که پس از پذيرش و رد اوليه ، اکنون بصورت تعديل شدهدوباره پذيرفته شده است. اسپنسر نظريه تکامليداروينرا در مورد جوامع بشري به کار بستهبود. او معتقد بود که جوامع انساني، از طريق يک تکامل تدريجي، از ابتدايي به صنعتيتکامل مي يابند. او در نوشته هايش يادآور شده بود که اين جريان يک فراگرد تکامليطبيعي استکه انسانها نبايد در آن دخالت کنند.
  • لستر واردآمريکايي کتاب جامعه شناسي پويارا در سال 1883 منتشر کرد. او در اين کتاب از پيشرفت اجتماعي از طريقکنشاجتماعي با هدايت جامعه شناسان ، هواداري کرد.


مبلغ قابل پرداخت 21,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 297

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما