محل لوگو

از انتخاب مصالح اوليه براي تا سازه نهايي - مشكلات سه راه


این متن شامل 53 صفحه می باشد 

 

آدام نويل يكي از نويسندگان معتبر در رابطه با فن آوري بتن در سطح بين المللي است. وي داراي مدارك.MSC.PHD و DSC از دانشگاه لندن و همچنين مدرك DSC از دانشگاه ليدز است. در دوران كار حرفه اي بلند و بر جسته اش، او مهندس هيدرو الكتريك و ايستگاههاي نيروي هسته اي بوده، و در دانشكده هاي زيادي به عنوان رياست گروه مهندس عمران دانشگاه ليدز، عضو هيئت مؤسس مهندسي و تحقيقات فارغ التحصيلي دانشگاه كالگري ( كانادا) و رياست دانشگاه داندي در اسكاتلند خدمت كرده است. از سال 1987 دكتر نويل مشاور در امور بتن و سازه بوده و تجربيات قابل توجهي نيز به عنوان يك متخصص در ايالات متحده كپ كرده است. وي نويسنده بيش از 250 مقاله فني و همچنين نه كتاب درباره بتن، تحليل سازه و مترهاي استاتيك بوده است، معروف ترين كتاب او به نام ويژگي هاي بتن، به سيزده زبان ترجمه شده و بيش از نيم ميليون نسخه از آن در جهان فروخته شده است. آخرين كتاب او ( 2003 ) به نام نويل و بتن- آزمون انواع رفتارهاي بتن است.

سوتيتد:

اكثر مقالات درباره بتن روي يكي از خصوصيات آن توجه دارند، بنابر اين تصوير مبهمي از اهميت پارامترهاي گوناگون براي رسيدن به يك سازه بتني خوب، ارائه مي دهند. موضوع اين مقاله اين است كه اين هدف با بكارگيري رشته اي عمليات يكپارچه قابل دسترس است و هر كدام از اين عمليات ها بطور خلاصه بررسي شده اند. موارد ذكر شده عبارتند از سيمان در عصر حاضر، انتخاب مواد اوليه براي مخطوط كردن بتون، استفاده از بيندرها ( ملات) مانند خاكستر بادي و دوده سيليسي، بتن خود سفت شد و سازه پايدار مقاله حاضر همچنين نگاه هايي به جنبه هاي خاص بتن پيش ساخته دارد.

متن:

تمام مقالات بتن تنها يك هدف دارند:‌ دستيابي به يك سازه رضايت بخش،‌ يعني سازه اي كه سالم و پايدار باشد. متأسفانه با وجود انتشار هزاران مقالات پژوهشي در سال، در بسياري از سازه ها،‌ به خوبي كه بايد باشد نيست. اين مقاله قصد دارد تا به توضيح اين وضعيت بپردازد.

مقاله حاضر اميدوار است با نشان دادن كم كاري در زمينه ساخت و ساز با بتن بتواند خوانندگان را در پيشبرد راهكارهاي مختلف يا حداقل در نگرش دوباره به قصور در بتن كمك كند.

بنابراين از صميم قلب از هر گونه كلمات و الفاظ تندي كه بكار برده ام، پوزش مي طلبم. اين مقاله يك جنبه خاص دارد كه آن را از ديگر مقالات متمايز مي كند و به يك موضوع مي پردازد و اهميت آن را نشان مي دهد، اين مقاله تمام زواياي ساخت بتن را نشان مي دهد.

ماهيت مساله

چرا بتن در بسياري از سازه ها به خوبي كه بايد باشد نيست؟ اول اينكه يك سري تحقيقات دانشگاهي نامتجانس در شرايط مفيد واقعي و روي نمونه هاي مصنوعي براي پژوهش در آزمايشگاه انجام مي شوند و از طرفي اين آزمايش ها توسط افرادي بعمل مي آيند كه هيچ تجربه اي از شرايط واقعي در زندگي ندارند. در تجربيات آنها، رشته متغيرها بسيار محدود است شرايط آسيب رسان بطور غير واقعانه اي مبانعه مي شوند تا رسيدن نتيجه سرعت داشته باشند، از تغيير شكل در بتن بر اثر انقباض يا دم هم با استفاده از نمونه هاي كوچك و ديگر محدويت هاي ساختگي جلوگيري مي شود. بيشتر دانشگاهيان علاقه اي به تحقيق و بررسي در يك پروژه واقعي ندارند و ترجيح مي دهند در يك آزمايشگاه با تهويه هواي عالي بمانند و چكمه و كلاه ايمني بپوشند.

دوم اينكه دانشجويان دوره ليسانس مهندسي عمران كمتر چيزي در باره بتن به عنوان يكي از مصالح ياد گرفته اند. بنابر اين وقتي پس از فارغ التحصيلي و شروع به كار با مهاسبات طراحي بخصوص محاسبه به حالت كامپيوتري درگير مي شوند. كميت هاي ثابتي براي خصوصيات بتن در نظر مي گيرند. كميت هايي چون ضريب ارتجاعي، جمع شدگي بتن در اثر از دست دادن آب، ضريب خزش، انبساط حرارتي و ديگر كميت


مبلغ قابل پرداخت 23,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 208

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما