محل لوگو

اخبار مهندسي عمران


این متن شامل 34 صفحه می باشد 

 

كارگزاران معاملات املاك دفاتر مركزي سبز (محيط زيست) در پايتخت تاسيس مي‌كنند. در مارس 1791 پير چارلز لانفانت شروع به بررسي سرزمين خود كه نهايتآً پايتخت شد. براي مرتب كردن اماكن مهمي مانند يادماني (ساختمانهاي ياد بود) ساختمان كنگره، ساختمان رياست جمهوري (نام اصلي كاخ سفيد) لنانفت سامانه خيابانهايي را مرتب مي‌كرد كه خيابانهاي سنتي، شبكه شهري را به طور قطري قطع مي‌كردند. طرح او به واشنگتون، چيده ماني منحصر به فرد داد كه اين ويژگي را به هيچ وجه با گذشت زمان از دست نداده است.

تقاطع هاي زاويه‌دار شهر بلوك‌هاي شهري غير معمولي را ايجاد كردند كه اين بلوكها مشكلات زيادي را براي معماران به وجود آورده است. يك نمونه از اين موارد بلوك سه گوشي است (مثلثي) كه در شمال غربي شهر كاپيتول آمريكا قرار دارد. كه الان مزين به دفاتر مركزي موسسة ملي كارگزاران معاملات املاك مي‌‌‌باشد. معماران، مهندسان، توليد كنندگان و پيمانكاران در طراح و ساخت اين ساختمان سه گوش منحصر به فرد همكاري نزديكي داشتند. اين ساختمان كه با ؟؟ منحني شكل و شيشة آبي رنگ از سايه ساختمانها تميز داده مي‌‌شود، براي استفاده بهينه از فضا طراحي شده است. معماران و مهندسان اين ساختمان را طراحي كردند تا بهترين استفادة ممكنه را از فضايي به مساحت 636 متر مربع كه سابقاً توسط موسسة گاز تصرف شده بود بنمايند.

لوئيس فرماندو، مهندس، ساختماني، در اين پروژه و همچنين رئيس موسسة مهندسان معماري در ويرچينا مي‌گويد كه اين پروژه منحصر به فرد است زيرا شما مجبور نبوده‌اي كه با مقياس اينچ يا فوت كار كنيد. بلكه در مقياس كسري از اينچ مي‌بايست كار كنيد تا ساختمان اندازه باشد.

فرماندو با شركتي معماري Gundpartnerdhip واقع در كمبريج، ماساچوست و شركت معماري SMB واقع در واشنگتون دي سي در طراحي و مهندسي اين ساختمان مشاركت و همكاري نمود.

اين ساختمان سه گوش روي هفده ستون به قطر 24 اينچ كه در محيط فضا قرار دارند سوار گرديده است.

دو طبقه پاركينگ زير اين ساختمان وجود ندارد تا 1/9 متر (سي فوت) زير مركز فريدي بين خيابان نيوجرسي و شرق ساختمان امتداد يافته است. در نقطه‌اي زير انتهاي جنوبي ساختمان رمپي‌مان طبقة پاركينگ پائين و طبقات بالاي پاركينگ، يك ستون داخلي به قطر 24*24 اينچ قرار دارد كه دو ستون فولادي 38*17 اينچ را نگه مي‌دارد. اين ستون بار ساختماني بسيار عظيمي را متحمل مي‌كند و هارا در استفاده از ستونهاي داخلي در طبقات فوقاني بي‌نياز مي‌كند. قسمت مركزي ساختمان فضايي براي دو مجموعه پلكان، سه آسانسور، اتاقهاي استراحت و تجهيزات تعمير و نگهداري فراهم مي‌كند. در دو طرف راه پله‌ها كه به سمت شرق خارج مي‌شوند ديواره‌هايي به ضخامت 356 ميلي متر و پهناي 2 متر (6فوت) در تمام ارتفاع 130 فوتي ساختمان امتداد مي‌يابند.

اولين و دومين طبقه متفاوت از ساير طبقات طراحي شده‌اند ديواره‌هاي خارجي مركب از پنجره‌هاي شيشه‌اي شفاف آلومينيوم بين ستونها به نحوي واقع شده‌اند كه حدود نصف مرستون به سمت داخل ساختمان كشيده شده است.

اتصالي بتوني به بخش داخلي ستونها وصل شده است و به سمت داخل امتداد دارد تا سنگهاي طبقة دوم را نگه دارد در طبقات فوقاني ستونها كاملاً داخل ساختمان قرار دارند و قالبهاي بتوني تا آنجايي امتداد دارند كه انحناي شيشه‌اي ساختمان برسند. در اين طبقات تيرهاي 14 اينچ و ضخيم كه بعد از بتون ريزي كشيده شده‌اند به ستونها متصل شده‌اند تا قالبهاي بتوني آن طبقه را نگه دارند. اين تيرآهنهاي تخت با خميدگي نما هماهنگي داشته و در دامنه‌اي حدود 4 تا 8 فوت تغيير پهنا مي‌دهند. از آنجا كه هيچ ستون داخلي ميان بخش مركزي و ديوار پهن جنوبي وجود ندارد مهندسان مجبور هستند كه توضيع بار را در اين بخش به دو طريق موازنه كنند.

آنها تيرآهني پهن و مسطح به ضخامت4 فوت طراحي كردند كه از ديوار جنوبي تا بخش مركزي امتداد دارد. همچنين بتون اضافي در مقاطع بتوني ريختند تا خمش تيرآهن را تعديل نمايند. بام اين ساختمانها داراي مركز خريد و يك چهار طاقي مي‌باشد. فضايي نيز براي آسانسورها، پلكان و تجهيزات تهوية هوا فراهم شده است.

در قسمت جنوبي ساختمان مركز خريد چشم اندازي از منطقة كاپيتول به دست مي‌دهد. آب باران آبياري درختان و گياهان مركز خريد در طبقة همگف مورد استفاده قرار گيرد. د شمال ساختمان در سمت باريك، برجي به ارتفاع 163 فوت به عنوان نماد معماري افزوده شده است.

اگر چه اين برج بدون تكيه است، اما توسط تعدادي ميلگرد كه آن را به مقاطع بتوني طبقات متصل مي‌كنند ثابت نگه داشته مي شود. در سمت شرقي و غربي برج ديواري شيشه‌اي به ساختمان متصل مي‌باشد و هر كدام از ديوارها توسط خرپايي نگهداري مي‌شود. اين ديواره‌ها يكپاچه و با نمايي شيشه‌اي ظاهر مي‌شوند و اين گونه به نظر مي‌رسد نما از ساختمان عبور مي‌كند و امتداد مي‌يابد. شايد قابل توجه‌ترين ويژگي اين ساختمان نماي شيشه‌اي و خميدة آن باشد.

سمت شرقي و غربي ساختمان پوششي از شيشة آبي رنگ ذوزنقه اي شكل دارند. انحناي ناهموار به نماي ساختمان ظاهر خاصي مي‌دهد. اما طراحي نما چالشي بزرگي براي مهندسين بود زيرا قالبهاي بتوني در هر طبقه مي‌بايست دقيقاً با انحناي نما هماهنگ مي‌شد. مهندسان مي‌بايستي با توليد كنندة شيشه همكاري نزديك مي‌داشتند، تا مطمئن مي‌شدند كه نمايي ساختمان دقيقاً با قالبهاي بتوني 12 طبقة ساختمان هماهنگ هستند.

محدوديت هاي فضا مهمترين چالش اين پروژه بود. ادوارد جان مي گويد: فضاي كمي در ابعاد عمودي و افقي ساختمان وجود دارد. طبقة اول به عنوان يك لابي و محوطة همايش طراحي شده است. و ارتفاع آن 11 فوت و 6 اينچ مي‌باشد. مهندسان سازه ارتفاع مطلوب سقف را درحد 9 فوت (7/2 متر) نگه داشتند لوله‌ها و سيم كشي برق و معابر و مجاري تحويه را تعبيه نموده‌اند. مهندسين مكانيك فضايي بيشتر از 10 اينچ (254 ميلي‌متر) براي كار در اختيار نداشتند. چالش بزرگ ديگر بر پا كردن سازه‌ها در قسمت شمالي ساختمان بود. اين سازه‌ها شامل برج، پوشش


مبلغ قابل پرداخت 23,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 329

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما