این متن شامل 47 صفحه می باشد
در بيستمين جلسه كميته پيرامون پلهاي راه كه در فوريه 1992 برگزار شد، يك نظرسنجي در رابطه با، مديريت پل- پيرامون شافعه اي از شرايط صحت و ايمني پلهاي در حال انجام وظيفه پيشنهاد شد.
سرانجام تصميم گرفته شد كه اين نظرسنجي، در جلسه كميته اجرايي كه در 27 ماه مه همان سال در بروكسل برگزار شد، انجام بگيرد.
اين نظرنسجي، به منظور روشن نمودن وضعيت و گرايش هاي فعلي مديريت پلهاي در حال انجام وظيفه از طريق جمع آوري دانش و اطلاعات در رابطه با مديريت پل در كشورهاي مختلف، انجام گرفت. نتايج اين نظرسنجي، بعدها مي تواند در ارتقاي تكنيكهاي بازرسي و تشخيص، مورد استفادهق رار بگيرند.
پرسشنامه هاي نظرسنجيدر ميان كشورهاي مختلفي توزيع شد و بطور كلي هلند، كشور به اين پرسشنامهها، پاسخ دادند (به جدول1-1 نگاه كنيد) اين نظرسنجي براساس اطلاعات جمع آوري شده تكميل شد. اين گزارش، نتايج نظرسنجي و اطلاعات كسب شده را ارائه مي نمايد و پيشنهادي در راستا و موضوعات مديريت پل در آينده، مطرح مي نمايد.
كشور |
نام سازمان (به زبان انگليسي) |
اتريش- A |
وزارت فدرال امور اقتصادي، شناخت بخش پل و تونل، بخش پل وزارت دولت فدرال |
دانمارك- DK |
مديريت راه DN(R.D) |
فنلاند- FIN |
وزارت راه ملي فنلاند (Fin NRA) |
فرانسه- F |
مديريت راه |
مجارستان- H |
مديريت راههاي عمومي وزارت حمل و نقل، ارتباطات و راههاي آبي (M.T.C.E) |
ايتاليا- I |
مديريت راه وزارت امور ملي ايتاليا |
ژاپن- J |
شركت عمومي (JAE) |
لهستان- PL |
مديريت عمومي راههاي عمومي (GDDP) |
هلند- NL |
بخش ساخت و احداث وزارت كارهاي عمومي |
نروژ- N |
وزارت راههاي عمومي نروژ- مديريت آزاد راهها |
پرتغال- P |
Junta Autoname de Estradas (JAE) |
روماني- R |
موسسه تحقيقات حمل و نقل نجابت (Incertran) |
اسلوواكي- SK |
مديريت آزاد راهها |
سوئد- S |
وزارت راه ملي سوئد (SNRA) |
سوئيس- CH |
اداره بزرگراه فدرال سوئيس، كانتونز |
انگلستان- UK |
بخش حمل و نقل |
امريكا (NJ)- USA |
بخش حمل و نقل نيوجرسي |
توجه: پاسخهاي در فصل دوم و وسم از سازمانهاي فوق، بدست آمده اند.
ساختارهاي پل، حلقه هاي ارتباطي مهمي را در يك سيستم راه، ايجاد مي نمايند. پلها، يكي از بخشهاي راه هستند كه نياز به بيشترين توجه دارند و 30 درصد از سرمايه گذاريهاي كلي در بخش راه را به خود اختصاص مي دهند. پلها راههايي كليدي به منظور تضمين ايمني ترافيك راه، هستند و پلها نقش مهمي در حفظ و نگهداري محيط زيست دارند. نيمه دوم قرن بيستم، شامل توسعه جهاني چشمگيري در زمينه ترافيك راه بوده است كه طي آن رشد قابل ملاحظه اي در تعداد پلهاي احداث شده طي دهه 1950 و 1960 صورت گرفته است (جدول 2-1). هرچند اين رشد در دهه 1970 به اوج خود رسيد. با اين حال، بسياري از كشورها، براي احداث راهها، همچنان نياز به سرمايه گذاري در پلها دارند.
كشور |
تعدادپلها |
طول كلي پلها (km) |
طول پل (B) يا طول پل بتن (S) |
تاريخ اطلاعات |
ملاحظات (راههاي ملي N) (راههاي اصلي M) |
اتريش |
10641 |
320 |
(B)m 0/2 |
1990/1/1 |
M |
دانمارك |
2018 |
9/74 |
(B)m 0/2 |
1990/12 |
M |
فنلاند |
18380 |
0/375 |
(B)m 0/2 |
1993/1/1 |
N |
فرانسه |
256000 |
- |
(B)m 0/2 |
1993 |
N |
مجارستان |
10451 |
7/140 |
(B)m 0/2 |
1993/12/31 |
N |
ژاپن |
124604 |
6/7008 |
(B)m 0/15 |
1993/4/1 |
N |
هلند |
23000 |
445 |
(B)m 0/5 |
1993/10 |
N |
نروژ |
18200 |
240 |
(B)m 5/2 |
1992 |
تعداد N طول M |
لهستان |
29869 |
0/540 |
(B)m 0/3 |
1992/12 |
N |
روماني |
11163 |
2/316 |
(B)m 0/5 |
1993/12/31 |
N |
اسلوواكي |
13831 |
8/160 |
(B)m 0/2 |
- |
- |
سوئد |
10230 |
0/242 |
(B)m 0/3 |
1993/1/1 |
M (به جز حدود 400 در سه شهر بزرگ) |
سوئد |
3119 |
0/248 |
(B)m 0/3 |
1992/12/31 |
M |
انگلستان |
16000 |
- |
(B)m 0/3 |
1993 |
M |
طبق اطلاعات جمع آوري شده، طول اجزا شده در هر كشور متفاوت است. بنابراين به منظور مقايسه شرايط پلهاي راه در ميان كشورها، حتي الامكان از نقطه نظري برابر، اين گستره با اطلاعات دقيق، بعنوان «راه اصلي» تعيين و تعريف شده است (به ضميمه، جدول 1 نگاه كنيد).
(محل شكل 1-1 صفحه 4)
- توزيع تعداد پلها بوسيله اطلاعات
- تعداد نسبي پلها
اتريش فنلاند مجارستان هلند
روماني دانمارك فرانسه
ژاپن نروژ سوئد
از سوي ديگر، سرمايه گذاري در تعمير و نگهداري پلهاي از قبل ساخته شده، نيز حائز اهميت مي باشند. پلهايي كه در دهه 1950 ساخته شده بودند، در حال حاضر بالغ بر سي سال است كه در حال حاضر وظيفه بوده اند و اين امر نياز به توجه بيشتري در رابطه با تعمير ونگهداري پل موثر و امن را به منظور نگهداري و تداوم راههاي تردد، مي طلبد. به منظور حفظ حراست از منافع عمومي، لازم است كه نگهداري موثري از پلهاي موجود به منظور افزايش طول عمر آنها، بعمل آيد.
از يك نقطه نظر واحد، شرايط موجود، امكان سرمايه گذاري نامحدود را نميدهند و سرمايه گذاري در سيستم راه به موثرترين و كارآموزين روش، موضوعي مشترك براي كليه كشورها مي باشد. به همين ترتيب، لازم است كه درك و شناخت رقيقي از شرايط حاضر و آتي پلها داشته باشيم و تصميم گيريهاي معقول و متقاعد كننده اي در رابطه با توزيع و تقسيم بودجه ها از نقطه نظر حفظ و نگهداري راههاي تردد و محيط زيست درمين توجه به شرايط موجود، داشته باشيم.
مقوله مديريت پل اخيراً در پاسخ به اين نيازها، مطرح شده است. كميته C11 به اين مقوله، بعنوان يك استراتژي براي مواجهه با موضوعات گسترده مربوطه، به منظور تضمين ايمني و توانايي استفاده از پلهاي موجود به نحوي كه در گزارش OECD تعريف شده بود، به خوبي واقف
مبلغ قابل پرداخت 23,000 تومان
برچسب های مهم