محل لوگو

ترجمه فصل اول حسابداری دولتی ( GASB )


این متن شامل 42 صفحه می باشد 

 

رهنمود عمومی پذیرفته شدة حسابداری دولتی سال 2005 تمام اعلامیه های رسمی تصویب شده توسط کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) مربوط به نوامبر 2004 را با هم ادغام نمود. این فصل برای این طرح شده که خواننده تمام اعلامیه های رسمی را که اخیراً توسط کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) تصویب شده ، به روز نماید و همچنین تمام متون پیشنهادی برای صورتها یا تفاسیر جدید پیشنهادی را که اخیراً منتشر شده اند ، گزارش دهند. سایر انتشارات مربوط از سوی سازمانهایی مانند انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) نیز از این جمله اند. بیانیه های کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) ، و منابع اجرا سازی مربوط به استاندارد نمونة گزارشگری مالی در کل کتاب در هم ادغام شده و به طور جامع گنجانده شده اند.این فصل اطلاعات معاملات مهمی را در مورد اجرای مدل جدید گزارشگری مالی منافع این دولت ها ارائه می دهد که به مدل جدید گزارشگری مالی تبدیل می شوند. این فصل همچنین در برگیرندة اطلاعات مربوط در مورد دستور جلسة فنی کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) برای سال آینده می باشد که به خوانندگان اطلاعاتی می دهد که زمینه را برای شرایط لازم (GASB) کمیته استانداردهای حسابداری مالی در آینده فراهم می کند.

به ویژه این فصل اسناد زیر را معرفی میکند :

  • بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولت های مرکزی و محلی ( 34 GASBS ).
  • بیانیة 35 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای کالج ها و دانشگاه های دولتی ، اصلاحیة بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB).
  • بیانیة 37 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولتهای مرکزی و محلی : عمومی
  • بیانیة 38 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، افشای اسناد صورتهای مالی مشخص
  • بیانیة 39 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، تعیین می کند که سازمانهای معین واحدهای مرکب هستند یا نه ـ اصلاحیة بیانیة شمارة 14 کمیتة استانداردهای حسابداری
  • بیانیة 40 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، افشای ریسک سپرده و سرمایه گذاری ـ اصلاحیة بیانیة شمارة 3 کمیتة استانداردهای حسابداری.
  • بیانیة 41 کمیتة استانداردهای حسابداری ، جدول مقایسه بودجه ای ـ تفاوت های دیدگاهی
  • بیانیة 42 کمیتة استانداردهای حسابداری ، حسابداری و گزارشگری مالی برای مقدار کمبود دارائی های سرمایه ای و برای بازیافت بیمه.
  • بیانیة 43کمیتة استانداردهای حسابداری ، گزارشگری مالی برای طرحهای مزایای مستمری بعد از استخدام به جای طرحهای بازنشستگی
  • بیانیة 44 کمیتة استانداردهای حسابداری ، گزارشگری وضعیت اقتصادی : بخش آماری.
  • بیانیة 45کمیتة استانداردهای حسابداری ،حسابداری و گزارشگری مالی توسط کارفرمایان برای مزایای مستمری های بعد از استخدام به جای بازنشستگی
  • نشریة فنی کمیتة استانداردهای حسابداری 1- 2004 ، شناسایی تسویة تنباکو و مسائل واحد گزارشگری مالی
  • متن پیشنهادی ، دارایی های خالص محدود شده با قانون توانا سازی ـ اصلاحیة بیانیة شمارة 34 و 44 کمیتة استانداردهای حسابداری
  • متن پیشنهادی در صورت مفاهیم ، روشهای ارتباطی
  • نشریة فنی پیشنهادی ، شناسایی بازنشستگی و سایر مخارج / هزینه ها و بدهی های مزایای مستمری بعد از استخدام.

بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولتهای مرکزی و محلی

بعد از انتشار بیانیة 11 کمیتة استاندارد های حسابداری (GASB 11) ، کانون اندازه گیری و مبنای حسابداری ـ صورتحسابهای عملکرد وجوه دولتی ، کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) با ارائة یک چهارچوب گزارشگری مالی بر مبنای حسابداری ( مبنای تعهدی کامل ) و کانون اندازه گیری ( منابع اقتصادی ) که توسط بیانیة GASB 11 از پیش تعیین شده بودند ، مبارزه نمود. بررسی موجود بر روی یک مدل گزارشگری مالی تقریباً دو سال ادامه داشت. در این مدت ، مدلهای متعدد گزارشگری و اصلاحات شرایط لازم اولیة بیانیة 11 کمیتة استانداردهای حسابداری توسعه یافتند. مدل گزارشگری که بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری
مقرر نمود با مدلی که در اصل هنگام تصویب اولیة بیانیة 11 کمیتة استانداردهای حسابداری مقرر شده بود ، تفاوت داشت. بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی GASBS)) ( توسط واحدهای تجاری دولتی ) تأثیر عمیقی بر گزارشگری مالی می گذارد.

تبصره : اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASBS) به صورت چالش مهمی برای دولت ها باقی می ماند. همانطور که قبلاً در این بخش بحث شد، یکی از دشوارترین حالات تبدیل دارایی های زیر ساختی به سرمایه و ثبت استهلاک براساس آنها و به معنای دیگر دارایی های ثابت سرمایه گذاری شده ،
می باشد. شرایط لازم با توجه به میزان در خواست دولت و گزینه های موجود تغییر می کند که به تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد.

بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی برای واحدهای تجاری دولتی که شامل ایالات شهرها ،
شهرک ها و روستاها و دولت های تک منظوره مانند مناطق آموزشی و امور عام المنفعه می شوند یک مدل گزارشگری مالی را به ارائه نمود. بیانیة 35 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی ، بیانیة 34 را با گنجاندن گزارشگری مالی و حسابداری توسط دانشکده و دانشگاههای دولتی در چارچوب خود تغییر داده و اصلاح نمود.

مفاد بیانیه های 34 و 35 کمیتة استانداردهای دولتی (GASB) در تمام این رهنمود ادغام شده اند

تاریخ های مؤثر

بیانیه 34 کمیتة استانداردهای دولتی (GASB) یک جدول اجرای مرحله ای دارد. اجرای اولیه پذیرفته شده و مجاز است. اگر دولت اولیه بیانیة 34 کمیتة استانداردهای دولتی را ابتدا اجرا کند ، تمام واحدهای ترکیبی آن نیز باید ابتدا برای ارائه اطلاعات مورد نیاز صورتهای مالی دولتی بیانیة 34 را اجرا نماید.

بیانیة 34 کمیتة استانداردهای دولتی (GASB) بر مبنای درآمدهای کل سالانة دولت در پایان اولین سال مالی بعد از 13 ژوئن 1999 در سه جنبه مؤثر و حائز اهمیت است.

  • جنبه اول دولتهای دارای درآمدهای کل سالانه 100 میلیون دلار یا بیشتر باید شرایطی در صورتهای مالی را برای دوره های اول بعد از 15 ژوئن 2001 به کار برند.
  • جنبه دوم دولتهایی که درآمد کل سالانة آنها 10 میلیون دلار یا بیشتر و کمتر از 100 میلیون دلار است ، باید شرایط لازمی را در صورتهای مالی برای دوره های اول بعد از 15 ژوئن 2002 به کار برند.
  • جنبه سوم دولتهایی که درآمد کل سالانة آنها کمتر از 10 میلیون دلار است باید شرایطی را در صورتهای مالی برای دوره های اول بعد از 15 ژوئن 2003 به کار برند.

همانطور که بعداً به طور مفصل در فصل 12 بحث خواهد شد ، بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی باید دارایی های زیر ساختی را به عنوان دارایی های سرمایه ای در صورتهای مالی دولتی ثبت کنند. به علاوه ، بیانة 34 لازم می داند که دولت ها ( به جز دولت های جنبه سوم که در زیر بحث شده اند ) چنانچه شامل گذشته شود ، دارایی های زیرساختی را در صورتهای مالی دولتی برگشتی حداقل تا آنجا که در پایان سالهای مالی بعد از 30 ژوئن 1980 اندوخته یا ساخته شده اند ، به ثبت رسانند.

گزارشگری پیش بینی شدة دارایی های زیر ساختی در هنگام اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی در صورتهای مالی دولتی مقرر شده است و از جدول اجرایی که در بالا به طور خلاصه آمده ، پیروی
می کند. برای ثبت عطف به ماسبق دارایی های زیر ساختی ، کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی ، دولت را تشویق می کند تا شرایط ثبت زیر ساختی عطف به ماسبق را همزمان با اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی اجرا نماید. در هر حال ، کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی به دولت ها فرصت دیگری
می دهد تا ضرب العجل را برای ثبت دارایی های زیر ساختی عطف به ماسبق مطابق با جدول برنامة زیر توسعه دهند :

  • جنبه 1 دولتها باید عطف به ماسبق تمام دارایی های کل زیر ساختی را برای سالهای مالی که بعد از 15 ژوئن 2005 آغاز شده گزارش کنند.
  • جنبه 2 دولتها باید عطف به ماسبق تمام دارایی های کل زیر ساختی را برای سالهای مالی که بعد از 15 ژوئن 2006 آغاز شد ،گزارش کنند.
  • جنبه 3 دولتها تشویق شده اند ، اما لازم نیست ، تا دارایی های کل زیر ساختی را عطف به ماسبق گزارش کنند.

برای دولتهایی که برای گذار به ضرب العجل گزارشگری زیر ساختی عطف به ماسبق از زمان تمدید شده استفاده می کنند ، بیانیة 34 کمیتة استانداردهای بین المللی افشاهای زیر را مقرر کرده است :

  • توضیح دارایی های زیر ساختی گزارش شده و گزارش نشده.
  • توضیح دارایی های زیر ساختی واجد شرایط که دولت با استفاده از رویکرد تعدیل شده تصمیم گرفته گزارش نماید. ( رویکرد تعدیل شده در فصل 12 مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. )

بیانیة 35 کمیته استانداردهای حسابداری دولتی ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه

و تحلیل مدیریت ـ برای دانشکده ها و مدارس دولتی ، اصلاحیة بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی

بیانیة 35 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی از تاریخهای مشابه در رویکرد مرحله ای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی به طور مؤثر استفاده می کند ، مانند تاریخهای مؤثر تأخیری برای گزارشگری عطف به ماسبق دارایی های زیر ساختی. تعریف مرحله های متفاوت مانند بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی است. به منظور تعیین مرحله ای که یک دانشکده یا دانشگاه بدان وابسته است ، « درآمدها » شامل تمام درآمدهای مؤسسة اولیه ، به جز اضافات برای سرمایه گذاری در کارخانه یا سایر منابع تأمین مالی و اقلام غیر مترقبه می شود. علاوه بر این ، اگر دانشکده یا دانشگاه دولتی یک واحد ترکیبی باشد ، بیانیة 35 کمیته استانداردهای حسابداری دولتی باید در همان سال اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی و بدون توجه به درآمدها اجرا شود.

بیانیة 37 GASB ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولتهای مرکزی و محلی : مختلط ( دولتهای مرکزی و محلی با هم )

در ژوئن 2001 ، GASB ، بیانیة 37 را برای میزان سازی دقیق بعضی از شرایط لازم بیانیة 34 GASB تصویب نمود. در بعضی مواقع میزان سازی دقیق به سادگی توضیح و وضوح شرایط لازمی است که در اصل در بیانیة 34 GASB گنجانده می شوند.در مواقع دیگر ، شرایط لازم بیانیة 34 GASB اصلاح می شوند تا مشکلات اجرایی راکه در ارتباط به بعضی از شرایط لازم بیانیة 34 GASB روشن شده ، نشان می دهد.

در زیر بعضی از مفاد مهم بیانیة 37 GASB ذکر گردیده است.

§ سرپرستی دارایی ـ سرپرستی دارایی باید به طور کل به عنوان یک دارایی در حساب مستقل یک دولتی و سرمایه ای


مبلغ قابل پرداخت 21,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 466

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما