محل لوگو

كاهش وزن به وسيله قرص هاي لاغري


این متن شامل 27 صفحه می باشد 

 

مسأله قرص هاي لاغري كه اكنون تبليغات زيادي براي ترويج آن صورت مي گيرد، سئوال بسياري از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقي است. مطمئناً شما هم در سايت هاي ديگر يا حتي در داروخانه ها، با اين قبيل داروها برخورد كرده ايد و اين سئوال برايتان مطرح شده كه آيا واقعاً داروهاي لاغري مؤثرند؟

درمورد اثرات اين داروها اخبار ضد و نقيض بسياري موجود است. سايت هاي تبليغاتي، از اثرات مفيد اين داروها و كاهش وزن بدون تحمل گرسنگي صحبت مي كنند ولي در سايت هاي پزشكي مطالب ديگري مشاهده مي شود.

تحقيقات پزشكي و بررسي هاي آماري ِافرادي كه دارو مصرف كرده اند نشان مي دهد، اين داروها يا بي اثر هستند يا اثر آنها بسيار كوتاه مدت است و پس از قطع دارو، وزن شخص به حالت اوليه باز مي گردد.

مصرف دارو بايد همراه با رژيم لاغري ، و انجام فعاليت ورزشي باشد تا اثر آن ماندگار شود. در بسياري از افراد عوارض جانبي مصرف دارو بروز مي كند و گاهي آنقدر شديد است كه مي توان گفت، دارو به جاي اينكه بيماري چاقي را درمان كند، بيماري ديگري را هم به وجود آورده است.

اين نكته حائز اهميت است كه استفاده از اين داروها، به تنهايي براي كاهش وزن، به هيچ عنوان يك راه درمان اصولي نيست و فرد حتماً احتياج به رژيم غذايي مناسب تحت مراقبت يك رژيم درمان و فعاليت بدني منظم دارد.

مصرف داروهاي لاغري براي چه كساني مورد نياز است؟

استفاده از اين داروها تنها براي افرادي مجاز است كه :

1) نمايه توده بدني آنها ( BMI) بالاتر از 30 باشد؛ بدين معني كه در مرحله چاقي درجه 2 باشند و هيچ بيماري خاصي نداشته باشند. پس به افرادي كه كمي اضافه وزن دارند توصيه مي شود از اين داروها استفاده نكنند و فقط افراد خيلي چاق ، مجاز به استفاده از اين داروها هستند.

2) افرادي كه در اثر اضافه وزن و چاقي مبتلا به دو عارضه مزمن شده اند، مثلاً در اثر اضافه وزن طولاني مدت دچار فشار خون بالا و ديابت شده اند.

در ميان اين همه دارو كداميك براي درمان چاقي توصيه مي شوند؟

در حال حاضر تنها تعداد معدودي از قرص هاي موجود در بازار توسط سازمان غذا و دارو (*(FDA تأييد شده اند و مصرف آنها تنها براي مدت كوتاهي ، چند هفته و حداكثر چند ماه مجاز است.

اين داروها، اگر پايه گياهي داشته باشند ، اثرات جانبي كمتري دارند. بيشتر داروهاي مورد استفاده ، قرص هاي ضد اشتها هستند كه از اين جمله ؛ Tenuate,Didrex, Sanorex, Mazanor, Adipex-p, Meridia است. بيشتر اين داروها قرص ها و يا كپسولهايي هستند كه موجب كاهش اشتها شده و بايد توسط پزشك به مقدار لازم تجويز شوند.

نوع ديگر از داروهاي تجويز شده، قرص هاي ممانعت كننده از جذب چربي ها هستند مثل xenical كه با چربي موجود در غذا تركيب شده و جذب آن را تا30 درصد كاهش مي دهد.

Meridia و Xenical تنها داروهايي هستند كه براي طولاني مدت به افراد خيلي چاق توصيه مي شوند.

 

داروهاي ضد اشتها چگونه عمل مي كنند؟

اين داروها شرايطي را در بدن به وجود مي آورند كه فرد احساس گرسنگي نكند، به اين صورت كه باعث توليد بيشتر هورمون سروتونين و ياكاتكول آمين مي شوند. اين دو هورمون توليد شده درمغز، بر رفتارغذايي فرد اثر گذاشته و با افزايش توليد آنها فرد احساس سيري و پُري مي كند.

نحوه عمل داروهاي جاذب چربي چگونه است؟

با مصرف اين داروها، چربي خورده شده در روده شكسته نشده و يا جذب آن مختل مي شود.

آيا داروهاي لاغري واقعاً مؤثرند؟

به طور كلي از بين اين داروها تنها Xenical و Meridia تقريباً موثر بوده اند و به همراه رژيم غذايي موجب كاهش وزن به ميزان 2 تا 10 كيلو در مدت يكسال شده اند.

در افراد مختلف با شرايط بدني متفاوت، پاسخ به اين داروها يكسان نيست. در ضمن هيچ دستور مشخصي وجود ندارد كه چه ميزان از قرص تجويز شده مؤثر است و پزشك تنها با توجه به اطلاعات و تجربياتش ميزان مورد نياز را تعيين مي كند. افرادي كه بسيارچاق هستند با مصرف 6 ماه از اين داروها، مي توانند تا 10 درصد وزنشان را كاهش دهند و اين ميزان كاهش وزن بسيار با اهميت است و از ابتلا آنها به فشار خون، ديابت وديگر بيماري هاي مزمن جلوگيري مي كند. در عين حال تحقيقات زيادي در مورد اثرات جانبي يا اثرات بعدي ناشي از مصرف اين داروها انجام نشده است.

در صورتي كه قصد استفاده از داروهاي لاغري را داريد و يكي از شرايط زير در شما وجود دارد، حتماً اين مسئله را با پزشك در ميان بگذاريد:

1- اعتياد: براي فعاليت مناسب دارو ، احتياج به شرايط خاصي است كه عدم اعتياد يكي از آنهاست.

2- اگر با مصرف قرص، وزنتان تغييري نكرد و دچار ثبات وزن شـُديد.

3- در صورتيكه اثرات جانبي ناشي از مصرف قرص در شما بروز كند.

عوارض جانبي مصرف قرص هاي لاغري چيست؟

در صورتي كه اين داروها بيش از اندازه مصرف شوند يا مدت مصرف بيش از چند هفته شود، عوارض زير بروز مي كند:

- افزايش ضربان قلب

- افزايش فشار خون

- تعرق زياد

- يبوست

- كم خوابي

- تشنگي زياد

- گيجي

- پربودن بيني

- سردرد

- اضطراب

- خشكي دهان

ازعوارض قرص Xenical كه مانع جذب چربي است، ايجاد نفخ، تكرر دفع، مدفوع چرب و غيره است.

درصورتي كه با مصرف اين داروعوارضي مثل سوزش قلب، قائدگي همراه با درد، ورم بدن در قسمت پا و مچ، آكنه و احساس سرما بروز كرد، سريعاً مسأله را با پزشك معالجتان در ميان بگذاريد.

كساني كه دچار فشار خون نامنظم، بيماري قلبي ، تپش قلب يا سابقه سكته هستند، نبايد از داروي Meridia استفاده كنند و كليه كساني كه از اين دارو استفاده مي كنند، بايد فشار خونشان را كنترل كنند.

حفظ وزن كاسته شده، چگونه ممكن است؟

اثراين داروها كوتاه مدت است. اگر فرد بخواهد پس از كاهش وزن، براي مدت طولاني ثابت بماند، بايد در تمام


مبلغ قابل پرداخت 23,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 273

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما