محل لوگو

هواپیما (سرعت)


این متن شامل 75 صفحه می باشد 

 

بیشترتاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسیمی دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1، که درحقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، براینخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست.

البتهتعداد دیگری از خلبانان نیز ادعا نموندند که این کار را زودتر از چاک ییگر انجامداده اند، اما باز هم، رکورد این خلبان معتبرتر است. در سال 1953 میلادی، خلبانی بهنام اسکات کراسفیلد، خود را به عنوان اولین خلبانی معرفی نمود که برای اولین بار،از دو برابر سرعت صوت یا همان دو ماخ گذشته است. وی این سرعت را با هواپیمای سکایراکت به دست آورد. در حالی که حدود شش سال طول کشید تا خلبانان از سرعت یک ماخ بهسرعت دو ماخ دست پیدا کنند، اما در همین حال تنها نصف این زمان به طول انجامید تاجهان هواپیمایی به سرعت بالای سه ماخ نیز دست پیدا کند. اولین خلبانی که به سرعت سهبرابر صوت دست یافت، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا، ملبورن آپت بود که باهواپیمای بل X-2، در 27 سپتامبر 1956 رکورد سرعت راشکست.

هواپیمای او ابتدا می بایست با یک هواپیمای مادر به سرعت و ارتفاع مناسب دستپیدا کرده و سپس از هواپیمای مادر پرتاب شده و به سرعت مورد نظر خود می رسید. بالاترین سرعت این هواپیما، 3.851 کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع 19 کیلومتری سطحدریا اندازه گیری شد. با وجود این موفقیت و شادی بزرگ، به دلیل این که خلبان آپتهیچ گونه تجربه ی پروازی با آن هواپیما را زا قبل نداشت، در هنگام بازگشت به پایگاهادواردز، سرعت را به طور کامل کاهش نداد و در نتیجه این عمل، کنترل هواپیما از دستاو خارج شده و هواپیما به صورت واژگون در آمد. در این حالت او سعی کرد که با صندلینجات بیرون بپرد، اما دیگر دیر شده بود و خلبان همراه با هواپیمایش به زمین برخوردکرده و منفجر گردید و خلبان جان خود را از دست داد. اما روند دستیابی به سرعت هایبالاتر، باز هم ادامه پیدا کرد و سرانجام هواپیمای X-15،در هفتم مارس 1961، سرعتی بالاتر از چهار ماخ یا 4.675 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 23 کیلومتری سطح دریا دست یافت. در این عملیات فوق العاده، کنترل هواپیما در دستکاپیتان رابرت وایت از نیروی هوایی آمریکا بود.

سه ماه بعد، در 23 ژوئن 1961، خلبان وایت بار دیگر سوار هواپیمایمقتدر خود شده و قدم بعدی در رسیدن به سرعت های بالا را تحقق بخشیده و به سرعت باورنکردنی 5 ماخ دست پیدا نمود. بالاترین سرعتی که خلبان در این پرواز بدان دست یافت،سرعتی معادل 5.800 کیلومتر بر ساعت در ارتفاعی برابر با 32.830 متر از سطح دریابود. اما انگار این خلبان دست بردار نبود، چرا که بار دیگر در 11 سپتامبر 1961،یعنی در همان سال برای بار سوم، در اقدامی بی نظیر به قدم بعدی سرعت های بالا دستیافته و نام خود را به عنوان اولین خلبانی رقم زد که بالاتر از سرعت 6 ماخ پروازکرده است. این بار او سرعتی معادل 6.590 کیلومتر بر ساعت را در ارتفاعی


مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 164

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما