محل لوگو

ضرورت دستیابی به فناوری هسته ای


این متن شامل 62 صفحه می باشد

 

انرژی هسته‌ای از عمده‌ترین مباحث علوم و تکنولوژیهسته‌ای است و هم اکنون نقش عمده‌ای را در تأمین انرژی کشورهای مختلفخصوصا کشورهای پیشرفته دارد. اهمیت انرژی و منابع مختلف تهیه آن ، درحال حاضر جزء رویکردهای اصلی دولتها قرار دارد. به عبارت بهتر ، ازمسائل مهم هر کشور در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی بررسی ، اصلاح واستفاده بهینه از منابع موجود انرژی در آن کشور است. امروزه بحرانهایسیاسی و اقتصادی و مسائلی نظیر محدودیتذخایر فسیلی، نگرانیهای زیستمحیطی ، ازدیاد جمعیت ، رشد اقتصادی ، همگی مباحث جهان شمولی هستند کهبا گستردگی تمام فکر اندیشمندان را در یافتن راهکارهای مناسب در حلمعظلات انرژی در جهان به خود مشغول داشته اند.
در حال حاضر اغلبممالک جهان به نقش و اهمیتمنابعمختلف انرژی در تأمین نیازهای حال و آینده پی برده و سرمایهگذاریها و تحقیقات وسیعی را در جهت سیاستگذاری ، استراتژی و برنامه‌هایزیربنایی و اصولی انجام می‌دهند. هم اکنون تدوین استراتژی که مرکب ازبررسی تمامی پارامترهای تأثیر گذار در انرژی و تعیین راهکارهای مناسبجهت تمیزتر و کاراتر نمودن انرژی والگویبهینه مصرف آن می‌باشد، در رأس برنامه‌های زیربنایی اکثر کشورهایجهان قرار دارد. در میان حاملهای مختلف انرژی ، انرژی هسته‌ای جایگاهویژه‌ای دارد. هم اکنون بیش از 430 نیروگاه هسته‌ای در جهان فعالمی‌باشند و انرژی برخی کشورها مانند فرانسه عمدتا ازبرقهسته‌ای تأمین می‌شود.


ذخایر و سرمایه گذاری جهانی انرژی

براساس گزارش وزارت صنایعفرانسه ، هزینه یک نیروگاه هسته‌ای 1400 مگا واتی معادل 15.4 میلیاردفرانک ، یک نیروگاه گاز سوز با همین ظرفیت 4.3 میلیارد فرانک و یکنیروگاه زغال سنگ یوز با ظرفیت مشابه 9 میلیارد فرانک ارزش دارد. درمقابل ، این امتیاز برای گاز ارمغانی به همراه ندارد. زیرا هزینه تولیدهر کیلو وات ساعت برق تا 70 درصد به قیمت سوخت بستگی دارد.
براساس مطالعات انجام گرفته ، 43 سال دیگر نفت ، 66 سال دیگر گاز طبیعی و 233 سال دیگر زغال سنگ تمام خواهد شد، اما هنوز می‌توان ذخایر تازه کشفکرد. اورانیوم مورد نیاز تا 60 سال دیگر وجود دارد. رآکتورهایی که از نوترونهای سریعاستفاده می‌کنند (سوپر _ فیکس در فرانسه) قادرند از یک واحد حجماورانیوم ، هفتاد بار بیشتر از رآکتورهای کنونی انرژی بگیرند. نفت 34درصد ، زغال سنگ 31 درصد ، گاز 22 درصد ، انرژی هسته‌ای 6 درصد ، سایرانرژیها 7 درصد.

 

تکثیر هسته‌ای به منظور کاهش هزینه‌ها

در مورد تولید انرژیباید به این نکته توجه کنیم که این انرژی چه خدماتی را ارائه می‌کند وبا کدام هزینه ، که اکثرا مردم به دنبال خدمات بیشتر با دستیابی آسان وایمنی بالا با هزینه کمتر هستند. در حال حاضر تولید برق گازی ارزانتراز دیگر سوختها می‌باشد و با سوخت زغال سنگ بیشترین هزینه را دارد. البته اگر موضوع عوارض آلودگی گاز کربنیک را فراموش نکنیم. در صورت وضعاین مالیات ، بهای تولید گازی برق افزایش می‌یابد. در این میان انرژیهسته‌ای ، تقریبا از هرگونه بحران این چنینی به دور است.


مبلغ قابل پرداخت 37,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 51

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما