محل لوگو

طراحي موج‌شكن‌هاي كيسوني تركيبي


این متن شامل 22 صفحه می باشد

موج‌شكن‌ها، سازه‌هايي در دريا هستند كه براي مقابله با موج‌هاي دريا و ايجاد آبي ساكن ايجاد مي‌شوند، زيرا موج‌هاي بزرگ براي سازه‌هاي كنار ساحل و كشتي‌ها ساكن خطر‌آفرين هستند. پارامترهاي مهم طراحي موج‌شكن نيروي وارده بر سازه مي‌باشند كه فرمول‌هاي متنوعي براي محاسبه اين نيرو ارائه گرديه است. در اين مقاله سعي شده است تا ضمن ارائه فرمول‌هاي متنوع براي اين نيرو، توضيحي درباره آيين‌نامه ژاپن كه يكي از معتبرترين آيين‌نامه‌ها در زمينه سازه‌هاي دريايي مي‌باشد، ارائه شود. اين آيين‌نامه بر اساس فرمول‌هاي جديد و به روز و با فرض شكست موج در حمل موج‌شكن مي‌باشد.

مقدمه

موج‌شكن‌هاي كيسوني تركيبي، سازه‌هاي قائمي هستند كه بر روي پي‌هاي سكويي خرده سنگي بنا مي‌شوند. ساختار سكوي خرده‌سنگي به صورتي است كه براي مقابله با موج‌هاي شديد، ابتدا از لايه‌اي متشكل از سنگ‌هاي بزرگو به نام آرمور تشكيل يافته است. اين لايه بر روي خرده‌سنگ‌ها مي‌نشيند. بدنه اصلي موج‌شكن كيسوني خرده‌سنگي، از خانه‌هايي توخالي كه از آب پر مي‌شوند، تشكيل شده است كه از ديوار‌هايي داخلي و خارجي و دال‌هاي تخت بتني مسلح مي‌باشد. معمولاً براي حفاظت از پاي موج‌شكن از بلوك‌هاي حفاظتي استفاده مي‌كنند.


معيارهاي انتخاب نوع موج‌شكن

پارامترهاي زيادي در انتخاب نوع موج‌شكن موثرند كه مهمترين آنها عبارتند از:

  1. در دسترس بودن مصالح لازم براي ساخت؛
  2. شرايط محل اجرا؛
  3. شرايط كاربرد و استفاده؛
  4. شرايط ساخت؛
  5. مدت زمان لازم براي ساخت؛
  6. هزينه؛
  7. نگهداري؛
  8. مقدار پارامترهاي طراحي.

با لحاظ تمامي فاكتورهاي ياد شده مي‌توان نوع موج‌شكن را انتخاب نمود. مثلاً در صورتي كه مصالح مورد نياز خوبي براي موج‌شكن تمام خرده‌سنگي در دسترس نباشد، ناچار به استفاده از انواع ديگر موج‌شكن هستيم و يا چنانچه عمق موج‌شكن زياد باشد، نمي‌توان از موج‌شكن‌هاي شناور استفاده نمود. هرچند اين موج‌شكن‌ها براي اعماق زياد آب توصيه مي‌شوند. چند نوع موج‌شكن در شكل‌هاي 1.2.3 نشان داده شده است.


مبلغ قابل پرداخت 22,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 129

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما